Avatar billede guffis Nybegynder
30. december 2004 - 02:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til mio 168

Hej alle

Vi har købt en pda med gps - den hedder Mio 168.

Mit spørgsmål er, kan det passe at man ikke kan navigere over landegrænser - når feks både Danmark og tyskland er instaleret. jeg vil gerne kunne indtaste en adresse i tyskland - når vi sidder i vores bil her i dnmark og så bare køre- er et umuligt ??? Er er nogen er ved hvilken muligheder der er - eller om jeg har gjort noget forkert. Jeg skal lige sige at jeg har hentet en opdateringsfil til selve navigationen, og som sagt er begge kort instaleret

Hilsen Guffis
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. december 2004 - 06:37 #1
Nu har jeg ikke selv installeret den pt. så er lidt på "herrens mark", men mener at du skal lave et kort fra programmet på din PC der hedder noget ala "europæiske veje" og så over på din PDA.

Tjek evt. på pocketfreak.dk 's forum, hvor der også er link til opdateringer mm hvis du søger efter.

Der er flere navigationsprogrammer der ikke kan navigere over grænserne, men hvor der så, som sagt, er en "europæiske hovedveje" istedet for.
Så løsningen der, er oftest at man har DK, EU og ankomstlandet installeret og skifter mellem disse kort.
Avatar billede guffis Nybegynder
30. december 2004 - 10:36 #2
Tak skal du have - men når manden i butikken sifer at den kan over landegrænser - så skal den vel også kunne det eller???

Hilsen Guffis
Avatar billede guffis Nybegynder
30. december 2004 - 10:57 #3
du får lige 200 point herfra - men hvordan gør jeg det
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. december 2004 - 12:55 #4
Ja, kan den også - via europa-kortet, men det er kun hovedveje og ikke dør til dør - desværre...
jeg ønsker ikke pointene, så accepter blot dit eget svar.

Går ud fra at du er ny ejer - kan evt. anbefale at du tjekker den side jeg nævnte i det 1. indlæg.
Der er nemlig også tip til andre programmer du måske kommer til at savne engang :)

Husk ikke at løb tør for strøm ;)
Avatar billede guffis Nybegynder
30. december 2004 - 23:51 #5
Hej Annika

Vi har selv løst problemet nu:-))) - nemlig været ude og aflevere den og har istedet investeret i en acer med navigon 4 - godt nok lidt dyrere men den kan i det mindste køre over landegrænser- Men du får 1000tak for din hjælp

Hilsen Guffis
Avatar billede guffis Nybegynder
30. december 2004 - 23:53 #6
Ja så er der lige tilbage at spørge -Hvordan lukker jeg spørgsmålet - altså accepterer mit svar:-))) er lige lidt ny herinde
hilsen guffis
Avatar billede annikadk Nybegynder
31. december 2004 - 06:51 #7
Navigon er også er rigtigt godt program. Bruger den selv på min PDA :)
Hvordan du lukker? Du burde kunne acceptere dit eget svar..
http://expfaq.1go.dk/ (diverse hjælp)

Og rigtig god fornøjelse med "dyret" :)