Avatar billede idiotbarn Nybegynder
29. december 2004 - 17:07 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Domæne og webhotel (registrering ved azero)

Jeg har købt 3 domæner hos cliche.dk, men vil gerne ha alle filerne til at ligge på azero.
Domæne1
Domæne2
Domæne3
Alle 3 domæner skal pege på den samme side.
Når jeg skal til at oprette hos azero spørger den først om domænenavn, her skriver jeg Domæne1, da jeg allerede har købt domænerne vælger jeg Flyttes/Redelegeres, men hvad mener de med det? Skal jeg give 500,- for at flytte domænerne, eller kan jeg ikke beholde dem der hvor jeg har dem nu?

Længere nede kommer Webadresse til domænelink, er det ikke her jeg skal skrive Domæne2? Men hvad så med domæne3, hvordan får jeg den peget over?
Avatar billede micki Nybegynder
29. december 2004 - 17:18 #1
Kig evt på www.gratisdns.dk.
De hoster gratis DNS (redelegering er gratis), og har så vidt jeg husker også en forward funktion - jeg har dog aldrig brugt den.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. december 2004 - 17:19 #2
hold dig fra azero

http://eksperten.dk/spm/478417
http://groups.google.dk/groups?q=azero&hl=da&lr=&sa=N&tab=wg

har samme erfaring og der er mange andre der har prøvet det samme
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
29. december 2004 - 17:24 #3
ok...har i nogen bud på andre?
Jeg skal bruge ikke-gratis version af jmail og en uploadkomponent
Og hvad betyder redelegering?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
29. december 2004 - 17:25 #4
og jeg har ikke gjort det her før...bare så i ved det :D
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. december 2004 - 17:29 #5
jeg er selv hosted hos http://hosting.serverguider.dk/
og jeg ved intet om "Jeg skal bruge ikke-gratis version af jmail og en uploadkomponent"
og redelegering er når du får flyttet din dns til et andet sted.

Mit forslag vil være gratisdns.dk

hos http://hosting.serverguider.dk skrev jeg til dem og så kunne jeg beholde min dns hos gratisdns og slippe for at betale for overførelsen.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. december 2004 - 17:33 #6
jmail .. måsk dette men kender intet til dem
http://www.dot-domain.dk/produkter/mini.asp
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. december 2004 - 17:38 #7
men ok du kan få det billigere hos azero ... så hvis du bare er forberedt på at de har rod i deres regnskab... og det måske bliver sværere at opsige eller at oprette hos dem så kan du jo tage chancen.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
29. december 2004 - 17:44 #8
ja ok...Men hvis jeg skal ha de 3 domæner (.com) til at pege på det samme sted, skal jeg igennem www.gratisdns.dk? Er der ikke andre måder at gøre det på?
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. december 2004 - 17:59 #9
hvis de er købt hos cliche så skal du nok have fat i dem hvis du ikke selv har et kontrol panel til at styre det med.

ellers skal du have det redelegeret til f.eks gratisdns
hvis du ved køb af webhotel i registrerings formularen ikke har mulighed for at behole styringen af dns et andet sted så skriv til dem og sig at det vil du altså.. f.eks flyt dns fra cliche til gratisdns og sig til azero at du vil beholde det der.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. december 2004 - 18:02 #10
jeg kan se at cliche tager penge for domæne flytning så hvis du selv kan styre dns der med et kontrolpanel? så skal du nok beholde det der selv om de er skod... det bliver ihvertfald billigere.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 23:12 #11
Nu har du jo købt dem et sted, vi tager ikke noget for at redelegerer dem, dog skal det domæne de alle skal pege på ligge hos os, det ved jeg ikke om har interesse.

Hvis det har kan du skrive til mig på osj@device.dk
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
29. december 2004 - 23:46 #12
Hvordan ser det ud med komponenter på den? (til asp)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2004 - 16:45 #13
Vi har en del komponenter på den, nu er jeg ikke den tekniske bag, men skriv gerne til mig om hvilke du skal bruge så finder vi ud af det.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
18. februar 2005 - 11:20 #14
Ligger i et svar?
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. februar 2005 - 18:44 #15
sure
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2005 - 21:13 #16
Ja ja ja ja ja ja, det er ingen problem