Avatar billede martusse Nybegynder
29. december 2004 - 15:12 Der er 5 kommentarer

directx 9.0c

Hej!
Jeg var inde og søge om hjælp i går ang. Sims2, men er nu stødt ind i andre problemer. Jeg har hentet og installeret DirectX 9.0c, uden problemer,og også Sims2.Men da mit barnebarn skulle spille spillet, kom denne besked:
Kunne ikke finde nogen DirectX 9.0c-kompatible grafikkort i dette system! Vær venlig at sikre dig, at du har et DirectX 9.0c-kompatible grafikkort, og at du har installeret de nyeste drivere fra producenten. Applikationen vil nu blive afsluttet.
Hvad gør jeg nu????
Venlig hilsen
Kathe (martusse)
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 16:18 #1
Men har du installeret de nyeste drivere fra producenten (Drivere til grafikkortet)?

Nvidia: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp .. og der tror jeg at du skal vælge "Graphics Driver" derefter "Geforce and TNT2" og så udfra hvad for et operativsystem du har anvendt, klikker du på det du har .. (Xp, går jeg udfra)

Ati: http://www.ati.com/support/driver.html .. og der er det vist næsten de samme indstrukser.

Foroven er de to som jeg tror de fleste har i deres maskiner ..

Ved ikke om det var til nogen stor hjælp, da det kan være en masse andre ting, der kan være skyld i problemet.
Avatar billede martusse Nybegynder
29. december 2004 - 16:35 #2
Nej det har jeg ikke. Det er min datter som har problemet, jeg sidder ved min egen computer.
Jeg vil prøve det du skriver, kan jeg hente dem ned på min computer, og derefter sætte dem ind på deres??
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 17:38 #3
Okay, men ved du godt hvad for en grafikkort-producent det er? Ati, Nvidia osv osv ..

Du kan checke det ved at gøre følgende:

Ude på skrivebordet skal du højreklikke på ikonet "Denne Computer" derefter klikker du "Egenskaber". Så klikker du på fanebladet "Hardware" og så på "Enhedshåndtering". og her skal du trykke på det lille kryds (+) udfra "Skærmkort".

Her burde der stå hvad for et grafikkort der i. Det kan f.eks. være "Nvidia GeForce4 MX".

Jo, det kan du godt, men det ville være bedst at hente dem fra deres computer. Men, du kan også bare lægge driverne over på en blank CD-R, og så kan det blive installeret på den anden computer.
Avatar billede martusse Nybegynder
29. december 2004 - 18:05 #4
hej joniz.
jeg ved ikke ret meget om det.
Jeg vil nu printe alle dine svar ud - og gå over og undersøge det + hente tingene ned direkte til deres computer.
Jeg siger tusind tak for hjælpen - og vender frygteligt tilbage.
Alle 200 point tildeler jeg dig.
Kærlig hilsen
Kathe (martusse)
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 21:36 #5
Okay, held og lykke :)!
Tak, og så lidt :).

MVH Jonis.