Avatar billede jsvmahe Nybegynder
29. december 2004 - 09:33 Der er 2 kommentarer

Kan ikke sende mail fra IIS 5.0 til Exchange 2003

Vi har en Win2000 med IIS 5.0 smtp, som skal videresende mails (relay) fra diverse afsendere (domino, EDI) til vores Exch2003 på en Win2003 server. Når mail videresendes får vi flg. fejl.
The e-mail system was unable to deliver the message, but did not report a specific reason.
Relay er tilladt på smtp på exch2003 for ip adressen på Win2000 smtp'en. Derudover er relay på Exch2003 tilladt for 127.0.0.1 og egen ip adresse. Med nslookup er der ingen umiddelbare problemer, når jeg sætter set q=mx findes de domain'er, som mailes til fint.
Det har tidligere virket fint med vores Exch55 server, hvor vi altså nu har Exch2003 i stedet for.
Nogen gode ideer til en løsning er meeget velkomment.
Avatar billede brummelum Nybegynder
29. december 2004 - 10:21 #1
prøv at telnette til exch2003 port 25 fra IIS'en - på den måde kan du checke om der i det hele taget er "hul igennem" :-)
Avatar billede jsvmahe Nybegynder
29. december 2004 - 14:58 #2
Det kan jeg fint, men vi har dog nu løst det ved at sende mails direkte til vores exch2003 udenom iis'en på win2000 serveren.