Avatar billede dgim Nybegynder
28. december 2004 - 19:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk - flere access points/routere

Hej!
Jeg er blevet rodet ind i et projekt med at lave trådløst netværk i et tog. Netværket skal bruges til kamera overvågning, så derfor skal det minimum være 54Mbps gerne mere. Vi skal ud og finde noget passende udstyr.

Hvert togsæt (to vogne) der bliver koblet sammen skal forbindes trådløst med netværk. Der vil max blive koblet tre togsæt sammen af gangen. Men alt efter hvordan de forskellige togsæt bliver sat sammen skal alle de trådløse enheder automatisk kunne kobles sammen til et stort netværk.

Det trådløse net skal kun bruges til at ”binde” togsættene sammen, da alle kameraerne er koblet på netværket vha. en switch.

Håber der er en der kan hjælpe med at finde nogle forslag til udstyr som kan bruges.
Avatar billede renehinsch Praktikant
28. december 2004 - 20:34 #1
Jeg har et produkt i tankerne. Du skal altså kun benytte det trådløse til at forbinde togvognene med? Selve netværket er kablet?

Hvilken videokompremering anvendes. 54mbps lyder da som et utroligt højt krav for en videostream for en togstamme. Det svarer til ~300Gb data per døgn ved link 50% payload.
Avatar billede dgim Nybegynder
28. december 2004 - 20:42 #2
Ja selve netværket er kablet, men det er desværre ikke muligt at forbinde togsættene vha. kabler.
Ja men i det tilfælde hvor der er koblet tre togsæt sammen vil der blive en del belastning. Det skal lige siges at alle dataene fra kameraerne sendes til det forreste togsæt hvor der placeret en monitor. Dvs. at data fra den bagerste vogn skal sendes gennem alle led i netværket. Det er testet ved 10Mbps hvor det ved max belastning gav en lille smugle forsinkelse, så derfor skal det helst være min. en 54Mbps løsning.
Avatar billede renehinsch Praktikant
29. december 2004 - 00:37 #3
Jeg er ved at prøve markedet af for en ny dynamisk wlan infrastruktur som netop kan det du efterlyser. Men jeg kan ikke diskutere det her på nuværende tidspunkt. Hvis du vil høre mere er du velkommen til at kontakte mig via airwire@airwire.dk.
Avatar billede renehinsch Praktikant
02. januar 2005 - 22:14 #4
Princippet er mesh netværk som gør at access points dynamisk kan skabe sikre forbindelser til autoriserede nabo-access points. Derved vil vilkårlige togvogne kunne forbinde sig med hinanden uden at der skal ændres ved konfigurationen.
Avatar billede dgim Nybegynder
07. juni 2006 - 20:19 #5
Løsningen blev en flok Linksys wrt54g routere som får ændret opsætningen vha scripts der bliver kørt automatisk når to tog kobles sammen.
Avatar billede dgim Nybegynder
07. juni 2006 - 20:20 #6
:)