Avatar billede zahi Nybegynder
27. december 2004 - 20:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP NTLDR ved start af PC

Hej!

Når jeg genstarter min PC siger den at "NTLDR mangler" og så står der at man skal trukke på "Ctrl Alt Delete for at genstarte"

Hver gang man genstarter kommer den med samme billede.
Avatar billede haverslev Novice
27. december 2004 - 20:55 #1
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
28. december 2004 - 03:00 #2
Av, haverslev, sikke en smøre - det KAN være mere simpelt:
1. Check at der ikke er en diskette i :-) (skulle skrive det).
2. Boot fra installationsCD, start recovery, skriv:
fixmbr
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/bootcons_fixmbr.mspx

I øvrigt ville det hjælpe at vide hvad der har gjort at systemet pludselig hænger op. Er det sket HELT af sig selv kan det være at disken er død.

:-) Freddy
Avatar billede zahi Nybegynder
28. december 2004 - 10:35 #3
Jeg skulle slette nogle filer da jeg manglede plads på harddisken. Men jeg er 100% (næsten) sikker på at jeg har slettet kun word filer samt nogle billeder.
Det der var lidt mystisk var at da jeg slettet alle de filer blev der ikke mere plads på HD.
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 11:44 #4
freddy-madsen > Sikke en smøre??
Det er jo kun det øverste i linket, der har med NTLDR at gøre og det du skriver med
fixmbr er noget andet som er "genskabelse" af boot ini.

zahi > Du kan først prøve at starte i fejlsikret tilstand.
Tyk på F8 under opstart af Computeren, vælg herefter "sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede"

Hvis ikke det hjælper så er der 2 måder at rep. det på, alt efter om der er FAT eller NTFS filsystem du kører med.

FAT filsystem:
Hent en boot win.98 diskette her:
http://www.bootdisk.com/
Put Win98 disketten i og lad maskinen starte op
kopier: NTLDR or NTDETECT.COM filerne
fra: i386 directory  til rodden af C:\ drevet.

NTFS Filsystem:
Smid din XP cd i drevet og lad maskinen state op
Ved det første valg, trykker du på "R"
Herefter skal du trykke på "1" hvis det er C-drevet du vil kopier til.
X som står i nedenstående, er dit cd-rom drev, hvor XP cd`en er i - f.eks D - så erstatter du X med det.
Skriv : COPY X:\i386\NTLDR C\:
og skriv derefter: COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:\
Tag cd`en ud af drevet og skriv: exit
Maskinen genstarter og skulle gerne køre igen.