Avatar billede janker Nybegynder
27. december 2004 - 20:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Cd-rom drev virker ikke!

Mit cd-rom drev virker pludselig ikke.
Jeg har ikke ændret på noget, men der vises pludselig et udråbstegn over mit cd-rom drev i enhedshåndtering..

Jeg har prøvet at "fjerne" det og genstarte computerene, men problemet er der stadig!

Nogen bud på hvad jeg kan gøre?
Avatar billede trekkies Juniormester
27. december 2004 - 20:49 #1
Undersøg om stikket sidder rigtigt der i.

Måske er dit cd-rom drev for gammelt.
Avatar billede janker Nybegynder
27. december 2004 - 20:52 #2
jeg undersøger lige det med stikket...

jeg tror ikke at det er for gammelt, det er købt sammen med computeren i marts 2004...

kan stikket godt bare hoppe ud eller vriste sig løs?

Under enhedshåndtering og egenskaber for cd-rom drevet står der i boksen "enhedsstatus":

"Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed."
Avatar billede trekkies Juniormester
27. december 2004 - 20:56 #3
Jeg havde et problem med min harddisk, der var mit IDE stik der sad lidt løst.

Prøv at fjern det helt, start computeren, luk igen, sæt det i igen, start computeren igen og se om fejlen er der.

Prøv følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler, HUSK at have din Windows cd klar
Avatar billede janker Nybegynder
27. december 2004 - 21:27 #4
Jeg har prøvet fjerne det helt, starte computeren, luk igen, sætte de i igen, starte copmuteren...

Det hjalp desværre ikke...

Jeg har også prøvet at køre sfc /scannow.. det duer heller ikke, for når den spørger efter windows cd'en og jeg sætter den i, sker der intet... den kan stadig ikke finde cd-rom drevet og derfor ikke cd'en :-(
Avatar billede trekkies Juniormester
27. december 2004 - 21:33 #5
Jeg tror at dit cd-rom drev er gået pension.

Hvis du har et andet drev så prøv det.

Du skriver at det er fra marts i 2004, så du kan få det repareret, måske endda få det skrifet ud til et nyt.
Avatar billede janker Nybegynder
27. december 2004 - 21:37 #6
ja...
det kunne godt tyde på det..
det virkede bare i går :-(

nå, men jeg har købt det i Zitech og der er vel 2 års reklamationsret på det...

så må jeg jo hoppe derned med computeren...
Avatar billede janker Nybegynder
27. december 2004 - 21:38 #7
tak for hjælpen ellers...

lægger du et svar?
Avatar billede trekkies Juniormester
27. december 2004 - 21:44 #8
Jeg synes at du selv skal tage dem.

Håber at du får et nyt.

Du kan have et godt nytår. :>
Avatar billede janker Nybegynder
27. december 2004 - 21:45 #9
i lige måde...

tak for hjælpen!