Avatar billede steffansp Nybegynder
27. december 2004 - 19:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

brænde små film som dvd

Hey...
Jeg har over 200 små film.. De varer i gns. 3 min.. Jeg vil brænde dem ud på en dvd skive, med nero. Så er der højst plads til 20 små film... Hvordan kan det være..??? Der er jo plads til mange min på en dvd.. Hvordan kan jeg få plads til flere på dvden??

Håber i forstår hvad jeg vil... :-/
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 19:46 #1
brug et andet brænderprogram det tror jeg kan afhælpe på problemet
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 19:49 #2
grunden til jeg tror dette er fordi jeg tidligere har hjulpet en som skulle brænde nogen mp3filer men han fik kun plads til 100! det var fordi brænderprogrammet konverterede mp3 filerne om til wav filer og de fylder jo ret meget!

kan være dit program gør nogenlunde det samme
Avatar billede steffansp Nybegynder
27. december 2004 - 19:51 #3
Ja, men den konventerer jo bare filerne om til dvdfiler...
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 19:58 #4
Det burde bare fylde mindre vil jeg mene.... når man ripper en dvd fylder den jo mindre i video format!
Avatar billede steffansp Nybegynder
27. december 2004 - 20:00 #5
Ja, det samme vil jeg også mene... For på en normal dvd ligger der 1-2 timer... Og man det der også være på en singlesided dvd
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 01:23 #6
er det blevet gjort?
Avatar billede steffansp Nybegynder
04. januar 2005 - 09:33 #7
Nej... Har ikke gjordt noget... Men jeg tror at grunden er at bitraten den ligger så højt som den gør... Og kan ikke ændre meget på det...
Avatar billede niqe Nybegynder
12. januar 2005 - 21:53 #8
Hvis du har 200 film som varer ca. 3:00 minutter og du selv mener de er i god nok kvalitet burde du overveje hvor mange minutter det er: 200 film x 3:00 = 600 minuter / 60 = 10 timer = 3-4 gange mere end der ellers er tilladt på en dvd = nok derfor Nero klager.

niqE

PS: Har du tjekket at det ER en DVD du prøver at brænde på? fordi 20 x 3:minutter er hvad en CD understøtter :)
Avatar billede steffansp Nybegynder
13. januar 2005 - 13:03 #9
ja, jeg vælger brænd dvdfilm.. Det er bare underligt hvorfor at de skal fylde så meget, jeg har dem i xvid. Og det har ikke en ret høj bitrate, dvs. ca. 300 mener jeg.. Og når jeg så vil brænde det på en dvd vil den have bitraten helt op på min. 1300 uden at det hjælper.. For kvalitet bliver jo ikke bedre..
Avatar billede steffansp Nybegynder
16. februar 2006 - 20:36 #10
Desværre kunne det ikke lade sig gøre, så lukker nu.. .(