Avatar billede lightholm Nybegynder
27. december 2004 - 16:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Må man sætte afbryder på 12V stømkablerne?

Jeg ønsker, at kunne skifte mellem to HD og når den ene er tændt, skal der ikke være adgang til den anden. (Begge med XP)
Kender godt til multiboot, men ønsker ikke den løsning!

Jeg har prøvet at montere en afbryder på det ene strønkabel, hvor den røde og gule ledning går gennem selve arbrydern, mens de to sorte går uden om afbryderen.

Jeg vil også sætte en afbryder på det andet strømkabel til den anden HD.

Herefter kan jeg styre ved hjælp af de to afbryder, hvilken disk jeg ønsker at boote på.

Er det en dum løsning?
Avatar billede lightholm Nybegynder
27. december 2004 - 17:13 #1
Strømkablerne!
Avatar billede screem_brille Novice
27. december 2004 - 17:40 #2
ja det må du godt, dog er det ikke en smart løsning, da dine hd er udsat hvis en anden for vippet kontakten.
Avatar billede lightholm Nybegynder
27. december 2004 - 17:52 #3
Kontakten sidder inde i selve kabinettet og her det kun mig der roder.
.... "da dine hd er udsat hvis en anden for vippet kontakten" Mener du mens pc-en er tændt? Vil disken så futte af?
Avatar billede screem_brille Novice
27. december 2004 - 17:55 #4
det er ikke sikkert den futter af, men risikoen er der.
Avatar billede lightholm Nybegynder
27. december 2004 - 17:56 #5
Opretter du et svar?
Og tak for svaret og Godt nytår!
Avatar billede screem_brille Novice
27. december 2004 - 18:03 #6
Det er hermed gjort, og jo tak og i lige måde ;)
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2004 - 21:13 #7
pas på der ligger mange ampere bagved selvom det er 12v / 5v på strøm stikkene