Avatar billede svend_rugaard Praktikant
27. december 2004 - 16:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at have 2 forskellige ADSL forbindelser på 1 com.

Har et spørgsmål det er  , er det muligt at have 2 netforbindelser på 1 computer, altså ADSL forbindelser, det er nemlig sådan jeg har Cybercity ADSL , og vi har nu i opgangen fået internet via boligforeningen, det vil sige der i realiteten allerede er 2 netforbindelser.

Mit spørgsmål er så , er det muligt for mig at koble begge 2 til computeren, hvis jeg har 2 netkort, fordi så vil jeg bruge den fra boligforeningen til at surfe med , og så bruge min cybercity forbindelse til at downloade med og uploade med, da den er noget hurtigere.

Cybercity er en : 2560/768 Kbit/s linje
Boligforeningen er en : 4 mbit linje til deling af hver opgang, og har af samme grund ikke valgt at melde min Cybercity linje op, da jeg ikke gider og sidde med en forbindelse der i det ene øjeblik kører 4 mbit og i næste kun 128 kbs, netop fordi det er til deling.

Så mit spørgsmål er så , kan det lade sig gøre?
Avatar billede kenp Novice
27. december 2004 - 16:55 #1
ikke mig bekendt.
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
27. december 2004 - 19:53 #2
Tja.. Du kan godt have to netkort, og dermed to IP-adresser, gateways osv.
Hvorvidt du faktisk kan dele trafikken som du siger er straks et andet problem - det koster ikke alverden at prøve, men jeg tror ikke du kan styre det, med mindre du fx. aktiverer firewall på de to kort, og fx. lukker port 80( HTTP), 25 (SMTP), 110 (POP3) på det ene kort.... Har aldrig haft brug for det. Prøver du vil jeg gerne høre resultatet :-)

:-) Freddy
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
28. december 2004 - 02:04 #3
Jeg prøver det af i morgen , jeg skal bare lige have fat i et netkabel til det, hvis jeg når at komme ned og købe et efter arbejde.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
06. august 2005 - 06:06 #4
Freddy jeg har aldrig fået prøvet det af .. men giver dig pointene alligevel da det er mest fair efter så lang tid.