Avatar billede killerbrain Nybegynder
27. december 2004 - 16:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AA55 not found

Når min computer skal til at starte windows, siger den at den boot record signature AA55 not found.

den skriver bla. at windows2000 ikke kunne starte pga. denne konfigerationsfejl i en indbygget ARC:

Og så noget med at systemstartdisken ikke kunne læses.

Nogen der ved om det kan reddes? Hva ska jeg gøre? MAn vil jo helst undgå en format c: :)
Avatar billede haverslev Novice
27. december 2004 - 18:02 #1
prøv at starte op med en Win98 startdiskette ved a-prompten skriver du
fdisk/mbr -klik enter > fjern disketten > genstart
disk: http://www.bootdisk.com/

Eller:
Ok, så prøv at smide den cd i og boot maskinen på den. Sig ja til at gå i genoprettelseskonsollen, og når du er logget ind og kan skrive kommandoer, skal du fyre disse 3 kommandoer af:

chkdsk /r
fixboot
fixmbr
Den ene af kommandoerne vil komme med en advarsel, den skal du blot ignorere.
Avatar billede killerbrain Nybegynder
27. december 2004 - 19:03 #2
Tak for hjælpen. :)