Avatar billede jpnielsen Nybegynder
27. december 2004 - 10:34 Der er 8 kommentarer

Fejl v/ upload af gif-filer til hjemmeside

Hej,

Jeg har tidligere kunne uploade billeder til vores hjemmeside.... - og lige pludselig får jeg denne meddelelse.
Jeg har altid skulle uploade som GIF-fil - men noget er gået galt og jeg har ikke fået lavet ændringer i programmet.
Er der noget jeg kan gøre ?
Er der alternative programmer som jeg kan bruge til, at ændre hjemmesiden (FTP eller ???) - og hvordan gør jeg evt.

-----------------------------------
Warning: ImageCreateFromGif: No GIF read support in this PHP build in /domains/www.xxxx.dk/www/admin/imageresize.php on line 3

Warning: Supplied argument is not a valid Image resource in /domains/www.xxxx.dk/www/admin/imageresize.php on line 5

Warning: ImageGif: No GIF create support in this PHP build in /domains/www.xxxx.dk/www/admin/imageresize.php on line 6

Warning: Supplied argument is not a valid Image resource in /domains/www.xxxx.dk/www/admin/imageresize.php on line 8
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 10:50 #1
Dit webhotel understøtter ikke GIF mere i PHP - måske noget med copyright problemer.
Jeg foreslår 2 veje frem:

1) Spørg dit webhotel, om det er en fejl fra deres side.
2) Brug FTP i stedet for ;)
Avatar billede jpnielsen Nybegynder
27. december 2004 - 11:02 #2
Kan du give mig "indgangs" kodeordet til at komme igang med ftp (jeg har set det i brug tidligere........) - altså hvad skal jeg skrive i overskriften: ftp:xxxx.dk ??? eller skal udbyderens navn med ????
Dont know what to do ?
Avatar billede skovge Novice
27. december 2004 - 11:06 #3
Jeg ville nok også bruge FTP (hvilket iøvrigt også efter min mening er langt bedre/nemmere når først man er vant til at bruge det).

Programmer som CuteFTP, SmartFTP eller 3DFTP er gode bud på FTP-programmer, men ellers kan du såmænd også bare bruge Explorer - bare skriv ftp:// og så din sides adresse, så bliver du promptet for username og password, og herefter kan du bruge Explorer som du normalt bruger stifinder, og du kan copy/paste fra stifinder til Explorer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 11:07 #4
Og det ved jeg heller ikke - det afhænger af din udbyder. Kig i din velkomstmail fra
udbyderen, eller bed om at få den tilsendt igen. Men husk lige 1) - det ku' jo være...
Avatar billede skovge Novice
27. december 2004 - 11:09 #5
Altså, hvis din side normalt ligger på:

www.minside.dk

så skriver du ftp://minside.dk
Avatar billede jpnielsen Nybegynder
27. december 2004 - 11:46 #6
Tak, jeg kontakter udbyderen og får mit kodeord - så får du point hvis det virker.....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. december 2004 - 11:51 #7
Du mener ikke mig, vel. Jeg samler slet ikke på point. Jeg håber blot du får det til at virke.
Avatar billede jpnielsen Nybegynder
27. december 2004 - 16:24 #8
Tusinde tak,,,,,
Tænk ! så var det kodeordet ........ - der gik galt går jeg prøver med FTP..
Så nu går jeg igang
TAK