Avatar billede streetboy Nybegynder
27. december 2004 - 01:02 Der er 20 kommentarer og
5 løsninger

Aktiveringsnøgle til Windows XP

Nej nu er den gal igen, sk..e vira
er der nogen, der ved hvormange gange man kan aktivere
Win XP før Bill siger nu er det slut
ps..det er 3 gang på denne måned, jeg er uheldig med vira eller andet skid fra nettet det er nedren

;0(
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 01:10 #1
ved ikke hvor mange gange.. men du kan altid ringe en og få en ny når det ikke virker mere
Avatar billede fastwrite Nybegynder
27. december 2004 - 01:12 #2
Hvad med at du køber dig et godt antivirus program? NOD32 fx, Panda Titanium... Hvis den nægter efter 3 gange, så ring til Microsoft, og en venlig telefonstemme guider dig igennem hele processen til at du får dit Windows aktiveret igen.

PS - lad vær med at besøge de lidt mere snuskede steder, så undgår du virus og hijackers (i det mindste begrænser du det en hel del)
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. december 2004 - 01:23 #3
Hej Street.

Jeg mener (jeg er ikke 100% sikker), at du kan aktivere din computer så mange gange du vil. Der opstår kun problemer, hvis du ændre på maskinens hardware (Fx skifter grafikkort, lydkort, netkort osv.).

I øvrigt mener jeg, at Windows XP først låser efter 6 måneder, hvis du ikke registrerer den. Og da jeg i hvertfald reinstallerer min egen PC et par gange om året, kunne det ikke falde mig ind, at registrere skidtet. (Nu bruger jeg så i øvrigt selv Windows 2000, da det er den jeg har licens til - men havde jeg XP ville jeg ikke registrere).

Jeg er helt enig med Fastwrite. Et godt antivirus-program er sagen. Men der er ingen grund til at betale for det. Jeg kan anbefale www.free-av.com - jeg har brugt det i rigtig mange år, og har endnu ikke fået virus (jo, men den opdagede dem skam og slettede dem).
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. december 2004 - 01:25 #4
Du bør måske også overveje at benytte en Firewall samt et program, der holder din PC ren for SpyWare. Så skulle du være rigtig godt rustet.

Sygate Personal Firewall (gratis) http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm
Ad-Aware Personal Edition (gratis) http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button
Avatar billede kalp Novice
27. december 2004 - 01:28 #5
tjah.. har han xp og sp2 så virker firewall'en deri faktisk fint i forhold til tidligere...

angående virus programmer kan også www.avast.com anbefales.. gratis
og for spyware beskyttelse kig nærmere på denne side
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. december 2004 - 09:31 #6
Xp kører 30 dage uden aktivering, du kan aktivere 6 gange inden for et år, hvis du ikke ændrer på hardwaresammensætning.
Avatar billede haverslev Novice
27. december 2004 - 10:55 #7
Avatar billede streetboy Nybegynder
27. december 2004 - 16:45 #8
Kalp!!
Min ver: er fra 2002 som indeholder sp2. mit virus er McAfee 2005 med fireware, desuden har jeg også Ad-Aware Personal ;0)
Fastwrite!!
Den var såmænd en site fra "Baywatch" der var vira på ØV ;0)
Sempron!!
Det var ikke meget 6 gange, mener det sommetider er nemmere at formattere, når det går galt, så får man jo også ryddet op :0)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
27. december 2004 - 23:23 #9
webcreator: Der er forskel på at registrere sit XP og aktivere sit XP. Når du installerer en dugfrisk PC med XP skal du aktivere dit XP inden 30 dage. Men jeg mener nu godt at man kan gøre det mere end 3 gange. Men ellers er det bare et enkelt telefonopkald til Microsoft Danmark

Ulempen ved gratis antivirus er ofte at man selv skal opdatere sin antivirus, om det samme er tilfældet med free-av.com er jeg ikke klar over.

Men skal du have noget RIGTIG godt, og som tager minimale ressourcer på dit system, så køb NOD32 antivirusprogrammet! DET styrer for hårdt! OG installér derefter ADAWARE og immunifiser dit system. Køb også en ekstern firewall - fx en Zyxel Zywall 1 eller 5 (hvis du skal have med VPN mulighed)
Avatar billede streetboy Nybegynder
28. december 2004 - 22:08 #10
;0)

der er åbenbart delte meninger omkring aktivering XP 3-6 gange
har hørt at filen "wpa.dbl" kunne flyttes, fra den gamle install, men på den samme putter

syntes af erfaring, at det med at lade sig registrere hos Bill har lige siden, Windows 3,1, Windows 95,98 har aldrig fået tilbud eller hørt fra samme ??

;0)
Avatar billede streetboy Nybegynder
28. december 2004 - 22:26 #11
Haverslev

Har søgt på det link du skrev...men der står ikke, hvor mange gange den kan aktiveres

;0)
Avatar billede streetboy Nybegynder
28. december 2004 - 22:31 #12
Haverslev

Sorrry jeg var lige for hurtig der :0/

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302878#5j
spørgsmål
Hvis jeg formaterer harddisken igen, skal jeg så gentage aktiveringen?

Hvis du omformaterer harddisken og geninstallerer produktet, er genaktivering påkrævet. Der gælder samme aktiveringsfrist i denne situation. Du kan genaktivere et produkt på den samme computer alle de gange, det er nødvendigt. Aktiveringen kan foretages via internettet eller et telefonopkald.

citat  herfra denne link
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302878#5j

vil du også lægge et svar til point..da jeg har sat det op :0)
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 22:37 #13
Du var sq hurtigere end mig, var lige igang med et andet spørgsmål, samtidig med jeg skulle finde frem til det du selv har fundet ;) Godt nytår.
Avatar billede streetboy Nybegynder
28. december 2004 - 23:05 #14
Ja jeg er hurtig

;0)

det er vi Nordjyder
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 23:12 #15
er sq da selv fra himmerland (haverslev) ;)
Avatar billede streetboy Nybegynder
28. december 2004 - 23:16 #16
Ja det kunne jeg gætte
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 23:17 #17
streetboy > hvor bor du ?
Avatar billede streetboy Nybegynder
28. december 2004 - 23:22 #18
Jeg er fra Aalborg
;0)
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 23:27 #19
Ja så kender du jo hvor haverslev, om ikke andet så Mcdonals ;)
Avatar billede streetboy Nybegynder
28. december 2004 - 23:30 #20
Ja det gør jeg da, kommer også en del til Års
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 23:56 #21
Rolig nu, ender sq med vi er i familie, boede tidligere i Aars ;o)
Avatar billede streetboy Nybegynder
29. december 2004 - 00:19 #22
;0)

Jeg boede i Aars i 2 år 1981 - 1982
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2004 - 00:30 #23
Bodede der fra 1978 til 1992 (Løvsangevej), jeg har en søn der går på HTX i Aars pt.
Avatar billede streetboy Nybegynder
29. december 2004 - 00:35 #24
Oki ;0)
Boede på Himmerlandsgade
Avatar billede streetboy Nybegynder
29. december 2004 - 02:40 #25
Tak for svar

Godt Nytår

;0)