Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
26. december 2004 - 21:56 Der er 16 kommentarer

Min computer finder ikke mit DVD Brænder Drev?

Hej allesammen.

Min computer kan ikke finde mit dvd brænder drev!
Har sat det til og der er "lys" i..!

nogle som kan hjælpe mig?
Avatar billede nopsen Ekspert
26. december 2004 - 22:00 #1
har du sat jumperen korrekt?

husk lige dine gamle spørgsmål.
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 22:01 #2
at der er lys i betyder der er strøm til... husk den store grå "ledning" sæt den korrekt i og pas på du ikke ødelægger noget..
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
26. december 2004 - 22:13 #3
Jeg har sat jumperen på (håber den er sat rigtigt)..

Har sat den fra Bundkortet til dvd-brænderen og så videre til mit CD Rom drev
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 22:16 #4
Hvis du har en anden grøn ledning så prøv med den... ellers prøve lige at sætte brænderen til via din cdroms
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
26. december 2004 - 22:17 #5
En anden grøn ledning??
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 22:21 #6
grå hehe sorry... men ellers test lige om din brænder virker med den som sidder i dit cdrom drev
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
26. december 2004 - 22:22 #7
kalp -> Ok, jeg gør det imorgen da jeg skal gå nu.
Jeg skriver igen imorgen!
Avatar billede nopsen Ekspert
26. december 2004 - 22:36 #8
dus akl sætte drevene op så den ene står som master og den anden som slave, hvis du kommer til at sætte dem ens, duer det ikke.
Avatar billede thebitchslapper Nybegynder
26. december 2004 - 22:46 #9
nopsen -> Hvordan gør man det?
Avatar billede nopsen Ekspert
26. december 2004 - 22:55 #10
hvis du kigger bag på dem kan du se hvordan de skal stå.. der står som regel angivet hvilken position der er master og hvilken der er slave, der er også en cabel select position, men den skal du ikke bruge.
nogen gange står det oven på drevet med en tegning af jumperne.
men hvis du er i tvivl, kan du nøjes med at prøve at flytte jumperen på et af drevene, indtil den finder dem begge.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. december 2004 - 00:32 #11
Der er tit en markering med MA, som betyder Master, og en markering SL, som betyder Slave.
Avatar billede durany Nybegynder
27. december 2004 - 00:35 #12
er du sikker på du har dit drev i  bios?..

tast delete eller F2 ved opstart og så gå derind og find dine drev osv og lav en auto detect.. og se om den dukker op der..

prøv dig frem og pas på du ik ødelægger noget ;)
Avatar billede durany Nybegynder
27. december 2004 - 00:37 #13
alt det skal du selvfølgelig gøre EFTER du har tjekket om den står på MA (master, hvis du ik har andre cd-rom drev) og tjekket alle ledninger osv...
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. december 2004 - 00:41 #14
durany er sikker han har de "vise sten".
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 06:39 #15
thebitchslapper- - - > man hører ikke fra dig... er problemet løst?
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 01:15 #16
Husk at lukke spørgsmålet:)