Avatar billede fipsen Nybegynder
25. december 2004 - 17:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ny registreringsnøgle

Jeg har netop gen-installeret windows xp, men er i al min forvirring kommet til at indtaste en gammel og forkert registreringsnøgle, denne nøgle er cracked. Jeg har købt en licens gennem mit arbejde, og den nye registreringsnøgle er selvfølgelig lovlig, men hvordan kan jeg ændre til den nye nøgle, så jeg også kan opdatere med sp2 til winXP?

VIl gerne undgå at skulle geninstallere igen-igen!
Avatar billede haverslev Novice
25. december 2004 - 19:09 #1
2 måder på det.

1. Microsofts måde:
Ændre Produkt nøgle:
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
Find følgende registreringsnøgle i venstre rude, og klik på den:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents

Højreklik på den binære værdi OOBETimer i højre rude, og klik derefter på Rediger.
Du skal mindst ændre ét ciffer for at deaktivere Windows.
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
Skriv følgende kommando i feltet Åbn, og klik derefter på OK:
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

Klik på Ja, jeg vil ringe til en kundeservicerepræsentant for at aktivere Windows, og klik derefter på Næste.
Klik på Skift produktnøgle.
Skriv den nye produktnøgle i feltet Ny nøgle, og klik derefter på Opdater.
Hvis du vender tilbage til det forrige vindue, skal du klikke på Påmind mig senere og derefter genstarte computeren.
Produktaktiveringen sker, når det bekræftes, at softwareproduktnøglen eller produkt-id'et (der kræves som en del af produktinstallationen) ikke er blevet anvendt på flere computere end tilladt ifølge softwarelicensen. Aktiveringer på samme computer, der anvender samme produktnøgle, er ubegrænsede. Produktaktivering modvirker piratkopiering ved at begrænse det antal gange, en produktnøgle kan aktiveres på forskellige computere.

2.Med dette program, kan du finde og indtaste en ny nøgle:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
Avatar billede fipsen Nybegynder
26. december 2004 - 08:59 #2
haverslev smid et svar og du får point, jeg fulgte punkt 1 i dit forslag!
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 11:11 #3
godt nytår :0)
Avatar billede fipsen Nybegynder
26. december 2004 - 19:54 #4
Lige over!
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 21:25 #5
Du skal lige markere mit navn i venstre side og klik på accepter svar - så er spørgsmålet lukket korrekt.  ;o)
Avatar billede fipsen Nybegynder
29. december 2004 - 21:24 #6
Godt så, det gør jeg lige...  Men ingen ekstra point for dét! :-)