Avatar billede miniknudsen Nybegynder
24. december 2004 - 14:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IBM bærebar - Numlock under startup

Hej derude

Jeg sidder i øjeblikket med en ældre IBM-bærebar model, hvor der under startup er numlock aktiveret. Dette medfører selfølgelig, at man i windows ingen chance har for at skrive noget af mening.

Hvor slår man denne numlock fra henne ?

-Over and out
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2004 - 14:39 #1
Det gøres normalt i BIOS
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
24. december 2004 - 14:40 #2
kan du uddybe den? under hvilke undermenu'er i bios setup ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2004 - 14:45 #3
Desværre - min laptop bruges pt af andre end mig selv - desuden er jeg ike så sikker på at manuerne er ens i IBM og Fujitsu Siemens ;)
Avatar billede webcreator Nybegynder
24. december 2004 - 14:49 #4
Hvis du blot vil slå det fra i Windows, så kan du sandsynligvis trykke : Shift + NumLK (der står også ScrLk på tasten).

Bemærk dog at dette er en midlertidig deaktevering af det nummeriske tastatur - ønsker du at maskinen skal starte uden denne funktion, så skal du som John siger det ind i din BIOS.

Hvis du lige læser de forskellige punkter ordentligt igennem i din BIOS, så finder du det nemt. Der står helt sikkert noget med 'Num on boot' eller sådan noget - og det kan så sættes til en værdi.
Avatar billede miniknudsen Nybegynder
24. december 2004 - 15:11 #5
Jeg takker for jer begge.. Webcreator: kendte ikke lige til funktionen med scrLK-knappen. Takker for den :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
24. december 2004 - 15:30 #6
Godt du fandt ud af det - tak for points.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2004 - 15:49 #7
jep - tak for - 0 point...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. december 2004 - 15:49 #8
webcreator> vi deler vel i porten :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. december 2004 - 16:30 #9
John > Naturligvis - jeg opretter lige et spm. til dig
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. december 2004 - 16:31 #10
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2005 - 20:41 #11
miniknudsen> jeg skider på karma - så drop din karmajagt på mig.