Avatar billede bellcy Nybegynder
23. december 2004 - 20:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Backup af data

Vi ønsker at foretage backup af især
såvel lagerdata, kundedata som finansdata,
således at vi i forbindelse med et evt.
nedbrud, tyveri, brand eller lignende kan
være 100% sikre på, at vi hurtigt kan
genoprette vort system.
Hvilke filer skal der tages backup af???
HJÆLP!!!
Avatar billede jasman Nybegynder
23. december 2004 - 20:17 #1
Hvilket system anvender I ?
C4 / C5 / Xal ?
Avatar billede mariaf Juniormester
23. december 2004 - 22:49 #2
Tag en komplet kopi af mappen, så er i hurtigst oppe og køre igen uanset om det er C4, C5 eller XAL. Et kompromis kan være at tage en komplet kopi en gang om måneden, og så kun data på hverdagene. Her afhænger filerne af hvilket program I kører
Avatar billede bellcy Nybegynder
24. december 2004 - 06:41 #3
Vi anvender C5  (Damgaard C5 2.00).
Avatar billede bellcy Nybegynder
24. december 2004 - 06:43 #4
Hvad er filnavnene på datafilerne? Føler os ikke sikre, når vi blot ønsker at kopiere disse?
Avatar billede dma Nybegynder
24. december 2004 - 11:59 #5
I C5 er der kun én datafil (pr. regnskab). Alle datafiler hedder C5DATA til fornavn. Er der kun ét regnskab hedder det C5DATA.DAT, men tag en kopi af alle C5DATA-filer.
Du bød dog som minimum også tage følgende filer med:

C5UTIL.USR (tilretninger af rapporter m.m.)
C5DIRECT.SYS (database definition, samt brugeroplysninger og adgangskoder)
USR*.TBL (brugeropsætninger af forskellig slags)

Har du ovenstående filer, er det bare at installere en rå C5 igen, lægger koderne ind og så kopiere ovenstående filer ind, lave en multioversættelse af programmet og så kører du videre!