Avatar billede traxion- Nybegynder
23. december 2004 - 14:49 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

mp3 format til cd afspiller format

mit spr er hvordan laver man en mp3 musik fil om til et format som en almindelig cd afspiller godt kan afspille... har nemlig ikke et anlæg der kan spille mp3...
Avatar billede bjuhl Nybegynder
23. december 2004 - 14:50 #1
Du brænder bare en Musik CD med dit brænder program.
Avatar billede traxion- Nybegynder
23. december 2004 - 14:51 #2
er du sikker på at den kan afspille det?
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 14:58 #3
du skal lave det om til wav filer!
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 14:58 #4
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
23. december 2004 - 15:01 #5
det er ikke nødvendigt at konvertere til wav hvis man laver en musik cd og hvis du ikke er sikker på at dit brænderprogram kan gøre det så brug windows media player for den kan sagtens gøre det!
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 15:01 #6
http://www.mp3-to-wav.net/ez-mp3-wav-converter.htm

der er faktisk mange programmer som kan...

hvis du konvertere mp3 til wav kan du bare brænde filerne direkte til en tom cd! og du skal bare huske at lukke cd'en så man ikke kan brænde på dem mere når du er færdig
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 15:02 #7
sw_red_6:

øhm... jo selvfølgelig er det nødvendigt at konvertere mp3 til wav! Det gør windows media player skam også eller nero for den sags skyld... de gør det bare for dig!
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
23. december 2004 - 15:05 #8
hvorfor skal man så konvertere før man brænder når programmet gør det for dig? Desuden konverteres der ikke til cda og ikke wav når du brænder en musik cd? er seriøst i tvivl her for hvis du tager og smider en CD du har købt i PC'en og kigger på indholdet er det cda filer.
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 15:16 #9
sw_red_6:

heh... gør lige følgende for mig....
konverter nogen mp3 filer til wav og brænd dem... som jeg foreslog.. og fortæl mig formattet.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
23. december 2004 - 15:17 #10
jeg har ikke adgang til en brænder hvor jeg er og kommer ikke hjem før 3. januar så det kan jeg ikke
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 15:18 #11
Det længe siden jeg har gjort det selv... men er 100% på at før i tiden hvis du fulgte min vejledning så ville du ende op med cda formattet... og for at få din musik ned igen skal du bruge en decoder.

og tjah.. han behøver ikke konvertere først... men nu ved han da hvad formattet er og hvordan man kan gøre det.
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 15:19 #12
Så kan det være hvis spørgeren følger mit råd kan fortælle hvilket format han ender op med: )
Avatar billede norbert Nybegynder
23. december 2004 - 15:32 #13
Bjuhl er på rette spor. Hvis du har Nero, går du i Audio CD og trækker dine Mp3 filer ind. Nero konverterer selv til det format, der skal bruges for, at den kan afspilles på en CD-afspiller. Med andre ord, det er ikke nødvendigt at konvertere dem til wav først.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
23. december 2004 - 15:34 #14
Lige præcis norbert.

Der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen.
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 15:34 #15
Nero konvertere dem til wave format og brænder dem.

Jeg vil prøve at brænde en cd i aften for at se om det bliver til cda format.. efter arbejde...

nu er jeg tvunget hehe... hva' faen.. har brug for noget nyt musik til bilen!

men er ret sikker på min sag
Avatar billede kalp Novice
23. december 2004 - 15:35 #16
Det heller ikke at opfinde... det er at gøre det manuelt hvis man ønsker at have en forståelse for hvad der foregår.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. december 2004 - 15:39 #17
Det er ihvertfald den hurtigste måde at gøre det på, bare at trække dem ind og lade neró ordne det. Egentlig kan det jo være llige meget, hvad format den laver først, men på den anden side forstår jeg godt hvad kalp mener. Og det er ihvertfald ikke forkert, det du siger. Jeg mener så bare ikke det er relevant for svaret. Svaret er som bjuhl kom med i starten. :-)
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 01:03 #18
traxion- har du fået svar på dit spørgsmål? hvis ja så husk at lukke
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 16:37 #19
traxion hvorfor skriver du ikke?
Avatar billede traxion- Nybegynder
14. december 2005 - 10:30 #20
hey