Avatar billede runner19 Nybegynder
23. december 2004 - 11:31 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Installation via netværk

Hej eksperter!

Jeg har et mindre problem:

Min bærbare computers CD-rom drev er defekt og ønsker
at geninstallere windows XP (Diskette drevet fungerer).

Mit spørgsmål er så om det er muligt f.eks. at installere
via en anden computers drev via netværk?

Har i den grad et problem :(
Avatar billede patrion Nybegynder
23. december 2004 - 11:34 #1
Godt spørgsmål,er med på en lytter!
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2004 - 11:36 #2
Prøv at se om denne kan hjælpe jer

http://unattended.msfn.org/xp/gettingstarted.htm
Avatar billede runner19 Nybegynder
23. december 2004 - 11:45 #3
Jeg er ikke helt sikker, men omhandler det ikke blot om hvordan man laver en boot CD med specifikke indstillinger?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2004 - 11:48 #4
jo, min fejl. man kan lave unatteded instalation både over netværk og med CD, jeg prøver lige at finde et andet link
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2004 - 11:51 #5
Avatar billede durany Nybegynder
23. december 2004 - 11:55 #6
hmm normalt kan man jo bare hive cdrom drevet ud.. så kan du låne en anden cdrom drev og installer via den.. men hvis det ik er muligt så vil jeg lige se hvordan man ellers kan gøre...
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2004 - 12:05 #7
Det er muligt, men som jeg husker det, skal du have en server i drift
Avatar billede runner19 Nybegynder
23. december 2004 - 12:12 #8
Hm.. Det virker noget indviklet. Men det er vel så eneste løsning?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2004 - 12:41 #9
Hmmm jeg tror der er flere løsninger, eksterne drev mm. Bor du i nærheden af Frederiksberg? jeg har en den udstyr til rådighed, både servere og eksterne drev af forskellig slags
Avatar billede runner19 Nybegynder
23. december 2004 - 13:37 #10
Desværre bor jeg ikke i nærheden af Frederiksberg, men ellers tak. Jeg kommer i tanke om, at jeg kender en der ligger inde med et usb drev. Men er det overhovedet muligt at boote derfra?
Avatar billede kenp Novice
23. december 2004 - 14:09 #11
Kun hvis din bærbar understøtter boot fra USB.
Avatar billede runner19 Nybegynder
23. december 2004 - 15:42 #12
Gør den self ikke :-(
Avatar billede kenp Novice
23. december 2004 - 15:57 #13
så skal du have fat på en server eller lign som bufferzone skrive.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
23. december 2004 - 18:38 #14
Kopiér indholdet af din Windows XP cd over i en mappe på en eksisterende maskine og del denne så alle kan tilslutte til den.

Boot på en floppy med netværksunderstøttelse (ip og net.)

Map drevet til din lokale computer og start installationen fra netværket.

Som bufferzone siger med en server er også muligt, jeg gætter på at det er en RIS løsning der bliver snakket om, men denne kræver en Windows Server.

Ifølge ekspertens regler må jeg vist ikke linke til en bootdiskette (windows ell. lign.) så du må se om du kan finde en bootdisk med netværksunderstøttelse.
Avatar billede kenp Novice
23. december 2004 - 18:50 #15
oz2kas -> jo det må vi godt igen ;) det er blevet lavet om af coadmin.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
24. december 2004 - 15:02 #16
Dejligt :-)

Jeg har ikke prøvet denne, men den ser lovende ud: http://www.users.on.net/~driver/bootdisk/win2003.htm
Avatar billede oz2kas Nybegynder
24. december 2004 - 15:03 #17
Avatar billede runner19 Nybegynder
01. marts 2005 - 15:59 #18
nå, det lykkedes mig at få repareret drevet, så jeg slap for kvalerne mht. installation via netværk.. tak for de mange forslag, men da ingen af løsningerne blev taget i brug har jeg valgt at trække points tilbage..
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. marts 2005 - 21:47 #19
Så skal du lige acceptere dit eget svar. :-)
Avatar billede runner19 Nybegynder
27. marts 2005 - 23:16 #20
Hov... det kunne der være noget om ;D