Avatar billede currant Nybegynder
23. december 2004 - 02:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kører ram og CPU rigtige mhz?

Heysa!

Sidder med en kammerats computer som jeg har samlet for ham. Jeg vil gerne have jer til at tjekke dette screenshot(http://currant.users.whitehat.dk/comp_specs_everest_ss.JPG ), og se om ram'ne yder det de er lavet til med denne cpu. Har nemlig ikke så meget forstand på det mere.

Grunden til min mistanke, opstår fordi, når jeg kører Benchmark i Everest viser den at mine ram kun yder som pc2700

NB: Det skal ikke overclockes! Bare køre max af hvad det er beregnet til fra fabrikkens side.

CPU er en AMD 64 3000+ som vist og begge ramblokke er pc3200.
Avatar billede gratis Nybegynder
23. december 2004 - 06:08 #1
under | Chipsæt Egenskaber | hukommelses timing |
er tallene 2.5-3-3-7 (derfor 166mhz)
og hvis du kigger under | SPD hukommelses moduler | ka du se hvad de skal sættes til for at køre 200mhz på bussen. Da det er 2 forskellige ram moduler ka det være du skal fedte lidt rundt med det...(de har forskellige timings..)sæt den evt efter laveste fællesnævner (Samsungs) 3.0-3-3-8
Avatar billede currant Nybegynder
23. december 2004 - 12:35 #2
Hmm okay. Lyder mere avanceret end jeg lige antog. Kan ramne futte af hvis jeg sætter det for højt lavt?
Avatar billede gratis Nybegynder
23. december 2004 - 12:40 #3
hvis du vælger de timings som passer til den pågældende hastighed er der ingenting der futter af :) hvis du overclocker, kan du brænde dem af, men den største sandsynlighed er at pc'en ikke vil starte op.
Avatar billede currant Nybegynder
23. december 2004 - 13:19 #4
okay, nu har jeg været inde i bios og kigge. Men kan tilsyneladende ikke lige finde det sted hvor jeg skal sætte timings. Tror det er inmde i noget der hedder cell menu. Her er der fire punkter jeg kan ændre. Men de to sidste, altså dem der skal være 3 og 8, kan ikke sættes da de går fra henholdsvis 5-13 og 3-6 (mener jeg)

Så lidt hjælp med hvor det er de skal sætte ville være rart. herefter er points hjemme ;)
Avatar billede gratis Nybegynder
23. december 2004 - 15:39 #5
så vidt jeg kan se her http://www.motherboards.org/reviews/motherboards/1410_4.html skal du rigtig nok ind i cell menuen og sætte Dram til manuel så skulle du kunne stille på det (har ikke den samme bios som du sidder ved)håber det kan hjælpe :)
Avatar billede currant Nybegynder
23. december 2004 - 19:19 #6
Har prøvet at ændre de fire værdier, men det virkede godt nok nada! Startede ud med samsung ramnes indstilling for 200mhz, men det skete der ikke noget ved. Pørvede så at ændre det lidt random, heller ikke det virkede. Skal jeg prøve at sætte dem til geil ramnes timings?

Mangler virkelig ern knap der kan ændre ddr clock fra 166 til 200 mhz >:(
Avatar billede currant Nybegynder
23. december 2004 - 19:20 #7
har forresten også flashet bios
Avatar billede currant Nybegynder
23. december 2004 - 19:35 #8
det virkede så heller ikke at sætte dem til geil ramnes timing
Avatar billede gratis Nybegynder
23. december 2004 - 19:52 #9
tror problemet ligger i at, rammene har forskellige timings :/
Avatar billede currant Nybegynder
23. december 2004 - 19:54 #10
gratis, du er helt gal på den. Cas-ras timings har intet med clock at gøre.
Avatar billede gratis Nybegynder
23. december 2004 - 19:59 #11
ok, underligt det ikke vil spille...
Avatar billede currant Nybegynder
25. december 2004 - 00:55 #12
De kunne simpelthen bare ikke sammen. Du får dog lidt points for din tid.
Avatar billede currant Nybegynder
25. december 2004 - 00:55 #13
Smid svar
Avatar billede gratis Nybegynder
27. december 2004 - 21:46 #14
hej,jeg samler ikke på point,så dem snupper du bare selv, godt nytår :)
Avatar billede currant Nybegynder
29. december 2004 - 14:50 #15
hehe, helt i orden. Jamen godt nytår til dig også ;)