Avatar billede frisco Nybegynder
22. december 2004 - 23:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Athlon 64 men hvad med resten?? og hvor meget??

Jeg står overfor at skulle købe ny cpu med bundkort, jeg kan se at det er en Atlon 64 jeg skal ha, så derfor et par spørgsmål.

- er nogen steder hvor de forskellig 2800, 3000, 3200 o.s.v er testet og samlignet??

- Hvilken solkel er bedst 939??

- Da jeg spiller meget Football manager 2005 ville jeg gerne vide om betyder L1 og L2 så meget for mig, det det jo osse fås i foreskellig størrelser??

- jeg har DDR2700 ram nu kan det bruges sammen med det nye bundkort og CPU, og virker det sammen med en DDR3200 Ram??

- Hvad vil "in a box" sige?? når man køber CPU
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. december 2004 - 00:29 #1
Hejsa
Der er ikke særlig stor forskel på 2800, 3000 og 3200 - jeg har selv 3200 og den er god.

Socket 939 fra AMD skulle være/blive deres "high-end" socket og socket 754 er/bliver deres "budget" model.

Hvis du har pengene, så er det lidt hurtigere med pc3200 ram, men hvis du ikke har så mange penge, så ville jeg istedet evt. købe noget ekstra - 1 gb ram rykker noget mere end "kun" 512 mb.

"in-a-box" betyder at processoren komme i en original kasse og sammen med AMD's standard køler - den er ok med mindre du skal overclocke og den larmer ikke så meget.
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 10:09 #2
"in-a-box" betyder at processoren komme i en original kasse og sammen med AMD's standard køler - den er ok med mindre du skal overclocke og den larmer ikke så meget.

Øhhh? det forstår jeg ikke helt

PIB betyder processor in box. Dette betyder det er en boks køler som sidder på CPUén.

Mange clocker meget fint med den, og når temperature på højde med os med seperat cooler.

EgidiussenZ du skriver der IKKE er meget forskel på 2800 - 3000 og 3200, den holder da på ingenmåder!

AMD64 2800+ er en 1.8GHz

AMD64 3000+ er en 2.0GHz

AMD64 3200+ er en 2.0GHz

200MHz tæller vel også eller?

Socket 754 giver ikke mulighed for dual channel - det skal vel også siges?

754 kommer heller IKKE med 0.9micron
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 10:21 #3
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. december 2004 - 11:32 #4
God svar - dejligt at du vil supplere mig lidt, da mit svar måske var lidt ufyldestgørende her i julestresset....

Jeg vil dog stå fast ved mit svar mht. box-køler - det er sgu simpelt: "in-a-box" pg "PIB" fortøller dig bare, at du ikke skal tænke på selv at købe en køler at til CPUen.

Ja, for nogle er 200 mhz måske meget - JEG synes ikke det er stor forskel, og desuden kan jeg slet ikke se nogle steder hvor man kan købe 2800+.

Ja, det er 110 % rigtigt (og meget vigtigt) at en stor fordel ved socket 939 er at det kan køre dual ddr.

Som freehelp siger, så fås socket 939 som 0,09 micron og det betyder bl.a. at den bruger mindre strøm og derved kræver den ikke så meget køling for at holde den kold -min er fx kun 30 - 48 grader varm (også under spil). Til sammenligning var min gamle socket A AthlonXP ofte op til 60 grader varm.

Freehelp: jeg har et par små spørgsmål til mit Asus A8V, og du siger at du har meget erfaring med det - har du tid på msn på et tidspunkt?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. december 2004 - 12:40 #6
Fint med den 2800+, men jeg troede at han mente en socket 939 version.
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 12:41 #7
Det er ok :-)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. december 2004 - 12:54 #8
Ville du hjælpe mig med de par spørgsmål freehelp?
Jeg kan ikke finde ud af at få lyd ud af andre end den ene udgang (den lime) på mit bundkort - det er træls at skulle skifte stik hver gang jeg vil bruge tv-out og se film.
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 12:55 #9
Tror dine ledninger sidder forkert så?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. december 2004 - 12:58 #10
der er ingen ledninger - problemet tror jeg er, at jeg skal have skiftet fra 2-kanal lyd til 4 eller 6-kanals, fordi på den måde tror jeg at der kommer lyd ud af flere udgange (rear/front speakers).
Avatar billede debuur Nybegynder
23. december 2004 - 15:03 #11
Jeg mener at du skal gå efter en socket 939 især da du gamer FM 2005 - desuden kan skal du minimum køre med 1024 ramm - er selv ved at skulle skifte og har derfor lige ånt en ny pc som den du vil have - og er vildt begejstret - jeg oplever dog at cpu temperaturen kommer højt op under FM 2005 (58grader) så jeg vil anbefale at du monterer extra kabinet kølerer i din pc.
Freehelp>> hvad mener du cpu temp bør ligge på når du belaster cpuen maksimalt i f.eks 6 timer ?
Avatar billede freehelp Praktikant
23. december 2004 - 15:42 #12
Nu skal vi vist ikke spamme med yderlige spørgsmål :-)

I kan kontakte mig på msn: Ld69@ofir.dk for yderligere hjælp