Avatar billede avendelbo Nybegynder
22. december 2004 - 15:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DVD ikke funktionel med Win98

Hej

Da jeg købte min LiteOn Combo Drive CD-RW og 16 X DVD Rom over Edbpriser.dk var det oplyst at min. systemkrav til den var Win95, men da jeg modtager varen, står der noget andet på æsken. Der står min. Win98se og da jeg kun kører med Win98, ville jeg lige forsikre mig inden ibrugtagning ved at ringe til forhandleren. De mente dog ikke det gjorde noget, så derfor tilsluttede jeg drevet, men det medførte til at computeren gang på gang meldte nogle forskellige OE system fejl!!!

Derfor er mit spørgsmål - Skal jeg tro på det der står på boxen af hardwaren eller skal jeg tro på forhandleren, som mente det kunne gøre lige meget?

MVH

Avendelbo
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2004 - 15:56 #1
Du skal tro hvad der står på æsken.
Har forhandleren fortalt noget andet, så må han jo æde sine egne ord, og give dig pengene tilbage....
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
22. december 2004 - 16:00 #2
Yeps helt enig, retur med varen. Sikke en skidespræller - han skulle bare sælge varen..
Avatar billede screem_brille Novice
22. december 2004 - 17:29 #3
Hvad er det der ikke virker ? for jo selve drevet virker uafhængigt af OS.
Avatar billede avendelbo Nybegynder
25. december 2004 - 11:08 #4
Det er selve operativsystemet der går i smadder!
Avatar billede screem_brille Novice
25. december 2004 - 11:16 #5
Du må nok være lidt mere præcis, ellers tyder det på en brugerfejl *S*
Avatar billede avendelbo Nybegynder
26. december 2004 - 16:59 #6
Hehe, ok - skærmen går pludselig helt i blå og skriver der er opstået en IO Enehdsfejl efterfulgt af en masse tal!
Avatar billede screem_brille Novice
26. december 2004 - 19:44 #7
Så må fejlen jo forsvinde hvis du fjerner drevet DVD drevet, eller fortsætter den med den fejl uden DVD drevet ? (holder dog stadig på at det drev virker med 98, men derfor kan en driver jo godt være defekt)
Avatar billede avendelbo Nybegynder
27. december 2004 - 19:37 #8
DVD drevet er fjernet og den fejl den melder er stadig den samme med det gamle cd-rom drev!
Avatar billede screem_brille Novice
27. december 2004 - 20:34 #9
Se så er fejlen jo ikke dit DVD drev, men en fejl i dit OS *S*
Avatar billede avendelbo Nybegynder
28. december 2004 - 12:07 #10
Lige præcis... tror heller ikke fejlen er mit dvd-drev, men tror bare det er den der har fremkaldt fejlen i mit OS! Det er trods alt sket efter isættelse af det drev (o;

Men tak for hjælpen og hvordan gør vi det med fordeling point?
Avatar billede screem_brille Novice
28. december 2004 - 14:31 #11
Jeg tillader at give et svar, havde trods alt ret i at det ikke var dit DVD drev som direkte er fejlen (reinstaller din maskine så spiller det skal du se ;) )