Avatar billede ytinasni Nybegynder
21. december 2004 - 22:55 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

problemer med min brænder

Hejsa
Jeg har de sidste 2 måneder kunne brænde og læse med min brænder uden problemer en liteon dvd-brænder. jeg sad en formiddag i sidste uge og skulle brænde nogle hjemmevideoer fra sidste Jul som skulle ses til julekomsammen i lørdags. Efter 3 vellykkede brændinger, ville den fjerde pludselig ikke...den blev stående på 0% i nero burning rom. min første tanke var at det var nero den var gal med men efter genstart.....reinstalation osv var der ikke sket nogen forbedringer. Jeg opdagede derefter at den hellerikke kunne læse for godt mere, jeg kan godt åbne en cd eller dvd men ikke læse fx en exe. fil hvis jeg prøver dette kommer jeg ind i instalationen men også den står bare på 0% ligesom nero under brænding. Jeg kan ikke engang kopiere fra dvd til HDD gennem windows eller total commander.
Så tænkte jeg ny brænder!!!! men efter at have modtaget en ny kan jeg bare konstatere at det ikke var brænderen der fejler noget.
Så idag har jeg reinstaleret windows xp pro med sp1 og det hjalp hellerikke.
Jeg har en 3500+ athlon64 med 1giga pc4000 geil ram. MSI K8N Neo2-54G bundkort 9500pro GFX og nu 2 Liteon dvd brændere som jeg ikke længere kan få til at køre.
Jeg ville virkelig gerne høre om der er nogen der kender til lignende problemer eller måske kender en løsning.

På forhånd tak
Hilsen en frustreret Noob
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
21. december 2004 - 22:57 #1
Har du prøvet at skifte IDE kablet ud i sammenhæng med udskiftning at brænder?
Avatar billede ytinasni Nybegynder
21. december 2004 - 23:02 #2
jeg har kun sat det på i midten istedet for i enden men det hjalp ikke. Kan det være kablet der pludselig ikke virker mere?? det er kun 1måned gammelt
Avatar billede ytinasni Nybegynder
21. december 2004 - 23:05 #3
og der er ingen problemer med min cdromdrev som sidder på samme kabel!!
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. december 2004 - 23:06 #4
prøv at butte jumberen fra master til slave eller omvendt. Ellers prøv at sætte den på det andet kabel. Kun et forslag
Avatar billede ytinasni Nybegynder
21. december 2004 - 23:12 #5
har jeg prøvet, og tror ikke det kan være kablet da jeg lige har overført fra cd til hdd fra mit cdromdrev (det virkede fint og derefter min nye brænder (virkede ikke)eller det vil sige at den faktisk overføre med ca 6kb/sek
Avatar billede varmeskud Praktikant
21. december 2004 - 23:14 #6
det ville sige du har jumbet den på den anden måde og du har også prøvet at sætte den på det andet kabel? men blot en mulighed. men lader de "kloge" tage over.
Avatar billede ytinasni Nybegynder
21. december 2004 - 23:17 #7
jep
Avatar billede ytinasni Nybegynder
21. december 2004 - 23:38 #8
eventuelt nogen der kan finde driver/firmware til den..det er en LiteOn SOHW-1653S
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
21. december 2004 - 23:38 #9
skal bare lige høre om du har prøvet med flere forskellige brænde cd'er?
Avatar billede ytinasni Nybegynder
21. december 2004 - 23:43 #10
det har slet ikke noget med sagen at gøre...den kan ikke engang overføre data fra en cd.
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
21. december 2004 - 23:44 #11
kan ikke umiddelbart finde nogen opdateringer til det drev.

http://www.liteonit.com/ODD/English/e_downloads/e_firmware_dvd%20rw.asp
Avatar billede patrion Nybegynder
21. december 2004 - 23:49 #12
Avatar billede ytinasni Nybegynder
21. december 2004 - 23:50 #13
tja det var da tættere på end jeg var kommet hehe takker
Avatar billede patrion Nybegynder
21. december 2004 - 23:51 #14
Ingen problem.
Godnat
Avatar billede patrion Nybegynder
05. januar 2005 - 17:13 #15
Tilfreds?
Avatar billede ytinasni Nybegynder
06. januar 2005 - 19:24 #16
der har ikke været noget der hjalp, men jeg er ret sikker på at det er mit bundkort der er noget galt med.... men jeg skal vel give point til nogen hehe. ved bare ikke hvordan man gør.
Avatar billede patrion Nybegynder
06. januar 2005 - 19:30 #17
Hej
Er der intet der hjalp ,ligger du bare et svar selv:)
Avatar billede ytinasni Nybegynder
06. januar 2005 - 19:36 #18
ok men det er nok bundkortet der er i stykker
Avatar billede ytinasni Nybegynder
06. januar 2005 - 19:38 #19
så var der oxo lidt til dig :)