Avatar billede jalte Nybegynder
21. december 2004 - 21:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows boot halløk

Hæi.
Læste her i pcworld at man kunne stoppe programmer for at starte når windows booter ved at gå ind i Msconfig.exe -> start. og slå programmer til og fra... Nu ligger der utroligt mange programmer derinde og tænkte, da jeg overhoved ik forstår hva noget er, at der måske var nogen herinde som vidste hva jeg iværtifald ku slette... derfor har jeg uploaded listen og så ka i lig sig, hvis i gider, hvad der ku slåes fra :D...

http://jaltewindum.users.whitehat.dk/ekspertbilleder/billed1.GIF
http://jaltewindum.users.whitehat.dk/ekspertbilleder/billed2.GIF
http://jaltewindum.users.whitehat.dk/ekspertbilleder/billed3.GIF
Avatar billede haverslev Novice
21. december 2004 - 21:50 #1
Avatar billede haverslev Novice
21. december 2004 - 21:57 #2
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. december 2004 - 02:36 #3
Ved at kigge på billederne du så fint linker til, kan jeg meget hurtigt konstatere at du har en del snavs liggende på din pc og vil derfor opfordre dig til følgende:

Afinstaller Messenger PLUS (udvidelsen til Messenger) via Tilføj/fjern programmer og slet også ALLE dem du ikke ved hvad er.

Hent og gem denne engangsscanner på dit skrivebord - vent med at køre den, KUN gemme.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart så i fejlsikker tilstand (tryk på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows) og træk stikket til din Internetforbindelse UD af maskinen.

Kør nu virus-scanneren fra Kaspersky som du hentede i starten (måske skal du også trykke på knappen <Kør> i en "åbn-fil advarsel" fra Windows) og klik derefter på knappen <Unzip>. Nu pakker programmet sig ud til C:\Kaspersky og du skal klikke på knappen <Ok> når det er udpakket, hvorefter programmet starter.
Sæt flueben i følgende:
<Memory>, <Starup Folders>, <Drive>, <Registry>, <System Folders> og <Services>
Sæt prik i følgende:
<All Local Drives> og <Scan All Files>
Klik nu på knappen <Scan Clean>

Gå ind her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm og hent Spybot, Ad-Aware og HijackThis.

Installer og kør Spybot og Ad-Aware, opdater online, scan, sæt flueben i de ting programmerne finder og afhjælp de valgte problemer, genstart.
Opret en ny mappe på skrivebordet og læg HijackThis-filen i den (programmet skal køres inde fra mappen). Kør HijackThis, scan, gem loggen og kopier HELE indholdet af den herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis - det kan skade mere end det gavner.

Manual for installation og brug af HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede jalte Nybegynder
22. december 2004 - 15:11 #4
Sådan.. fik kørt alt det igennem (victor-1  sag) og det ser ud som om det virker.... Den kører iværtifald hurtigere.
Avatar billede jalte Nybegynder
22. december 2004 - 15:11 #5
men det ku ik tænkes du vil ha nogen point. eller er det ligmeget ? :D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. december 2004 - 15:31 #6
Du vil ikke lægge en HijackThis log herind, så vi kan få den renset i bund ?
Du bestemmer - her har du mit svar *S*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. december 2004 - 15:31 #7
Hmm - så HER da ;-)
Avatar billede jalte Nybegynder
22. december 2004 - 15:34 #8
jo ville jeg nu egentligt godt... men kan ik rigtigt, er ik på min computer i øjeblikket om kommer ik derover får imorgen :|
Avatar billede victor-1 Nybegynder
22. december 2004 - 15:41 #9
Du vender bare tilbage hertil - så skal jeg gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig ;-)
Mange tak for pointene *S*
Avatar billede jalte Nybegynder
22. december 2004 - 15:42 #10
åkæj :D.. tark, tales ved imorgen såå.. Harj