Avatar billede zmz Nybegynder
21. december 2004 - 18:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af hijack

Jeg er desperart....og uden den store viden om computere og hijack problemer. Mit computer er blevet inficeret med hvad jeg har fået at vide kaldes en hijacker. Den har taget min browser så jeg har problemer med at komme ind på hjemmeside fordi den vender tilbage til en bestemt søgeside hele tiden, og samtidig popper den op med en masse vinduer... Jeg har forsøgt med programmet "hijackthis" og har dermed fået en lang liste som skal sortesres i. Mit problem er nu at få sorteret i den uden at slette ting der ikke skulle være slettet.

Nedenfor ses listen. PLEASE HJÆLP MIG. Jeg er desparart da jeg sidder og skriver storopgave og virkelig behøver at mit internet virker. Håber der er nogen der har tid til at hjælpe en stakkels pige i nød.

Hilsen Marion

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 18:19:30, on 21-12-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\PROGRA~1\WEBSPE~1\backweb\7791805\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\backweb\7791805\program\fsbwsys.exe
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\backweb\7791805\Program\BackWeb-7791805.exe
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\fswsclds.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\sdpasvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\WINDOWS\SM1BG.EXE
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmon.exe
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\KODAK\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
C:\Programmer\KODAK\KODAK Software Updater\7288971\Program\Kodak Software Updater.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\DFW\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Kim Ulrich Sørensen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\AP16ZQPK\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.opasia.dk/start
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.thansen.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer leveret af TDC Internet
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {7B15D801-3CD4-41C8-8304-EB42B57F4523} - C:\WINDOWS\system32\fllnbaa.dll
O3 - Toolbar: AdwareFilter - {1028F737-81E7-452B-A860-E50CAD90A08C} - C:\Programmer\AdwareFilterToolBar\AdwareFilter.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X74-X75] "C:\Programmer\Lexmark X74-X75\lxbbbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MicrosoftOEM] C:\WINDOWS\System32\smvss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [SM1BG] C:\WINDOWS\SM1BG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL
O4 - HKCU\..\Run: [Syslib] C:\WINDOWS\syslib.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Kodak EasyShare software.lnk = C:\Programmer\KODAK\Kodak EasyShare software\bin\EasyShare.exe
O4 - Global Startup: Kodak software updater.lnk = C:\Programmer\KODAK\KODAK Software Updater\7288971\Program\Kodak Software Updater.exe
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.opasia.dk/start
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 64.127.104.144
O15 - Trusted IP range: 64.127.104.144 (HKLM)
O16 - DPF: {0556834E-F56C-4545-8FAD-4F0ED25999BE} (Jackie Control) - http://www.6jackpot.com/dialup/dk/jackie.cab
O16 - DPF: {11818680-FCF6-11D0-9808-0800092A4865} (FormFlow Form Control) - http://www.dafolo.dk/dafolo/kommuner/version3/Codebase/FormCtl.cab
O16 - DPF: {1469FF24-47F6-11D2-8805-006008C537E3} (FormFlow Mail Control) - http://www.dafolo.dk/dafolo/kommuner/version3/codebase/ffmail.cab
O16 - DPF: {1E2941E3-8E63-11D4-9D5A-00902742D6E0} (iNotes Class) - http://194.182.109.80/iNotes.cab
O16 - DPF: {1E69721D-9104-11D3-82D3-D06650C10000} (DafoloControl Class) - http://www.dafolo.dk/dafolo/kommuner/version3/Codebase/dafolo.CAB
O16 - DPF: {224F7DEA-B7C1-11D3-AB40-00902712A5C9} (PLSAddin Class) - http://www.dafolo.dk/dafolo/kommuner/version3/codebase/plsspeller.cab
O16 - DPF: {4D7F48C0-CB49-4EA6-97D4-04F4EACC2F3B} - http://www.napster.com/client/setup.exe
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://www.toolbar.google.dk/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {85D6F6C3-97FE-11D1-86CC-080009B6ACE6} (JetForm Image Filter (TIF)) - http://www.dafolo.dk/dafolo/kommuner/version3/codebase/imagetif.cab
O16 - DPF: {85D6F6C5-97FE-11D1-86CC-080009B6ACE6} (JetForm Image Filter (JPG)) - http://www.dafolo.dk/dafolo/kommuner/version3/codebase/imagejpg.cab
O16 - DPF: {90C9629E-CD32-11D3-BBFB-00105A1F0D68} (InstallShield International Setup Player) - http://www.napster.com/client/isetup.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {EF2FB80F-0975-408E-A871-B00CC863478A} (FormFlow Soft Font Installer) - http://www.dafolo.dk/dafolo/kommuner/version3/codebase/fontinstaller.cab
O16 - DPF: {F4F6546F-FBA9-11D1-8AFB-080009ECFDC5} (FormFlow ListBox Control) - http://www.dafolo.dk/dafolo/kommuner/version3/codebase/listbox.cab
O18 - Filter: text/html - {6F240569-CA90-45E3-A726-1599CDC7F802} - C:\WINDOWS\system32\fllnbaa.dll
O18 - Filter: text/plain - {6F240569-CA90-45E3-A726-1599CDC7F802} - C:\WINDOWS\system32\fllnbaa.dll
O23 - Service: WebSpeed Sikkerhedspakke - Unknown - C:\PROGRA~1\WEBSPE~1\backweb\7791805\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - Unknown - C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Authentication Agent - Unknown - C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSAA.EXE (file missing)
O23 - Service: fsbwsys - Unknown - C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\backweb\7791805\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Distributed Firewall Daemon - F-Secure Corporation - C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\DFW\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent - F-Secure Corporation - C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure Windows Security Center Legacy Detection Service - F-Secure Corporation - C:\Programmer\WebSpeed Sikkerhedspakke\fswsclds.exe
O23 - Service: Kodak Camera Connection Software - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\KodakCCS.exe
O23 - Service: LexBce Server - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SDPAUMS server service -  Matsushita Electric Industrial Co.,Ltd. - C:\WINDOWS\System32\sdpasvc.exe

Tak for hjælpen.
Avatar billede resist Nybegynder
21. december 2004 - 18:47 #1
Nu skal jeg kigge på loggen.
Avatar billede resist Nybegynder
21. december 2004 - 19:06 #2
Opret en mappe kun til HijackThis. Placer HijackThis i denne mappe.

Hent det her program først:
http://www.trojaner-info.de/cgi-bin/download.cgi?file=sphjfix  - samme program som under.
http://www.rokop-security.de/main/download.php?op=getit&lid=59 – samme program som over.

Efter download dobbeltklikkes på exe-filen og der klikkes på knappen: Desinfektion starten"
Herefter skal computeren genstartes. Cleaneren starter nu automatisk for at afslutte desinfektionen.
Herefter køres engang med CWShredder, da den lige skal fjerne en enkelt registrering.

Hent CWShredder her:
http://www.computercops.biz/zx/phoenix22/cws.zip

Pak zipfilen ud i en mappe.
Kør programmet, tjek for updates, afbryd din internetforbindelse fysisk(stikket ud), deaktiver ALLE sikkerhedsprogrammer (f.eks Antivirus, Firewall, SpywareGuard mm), luk alle vinduer undtaget cwshredder, klik på Fix, den scanner nu, når den er færdig klik på Next, klik på Exit.

Prøv så en tur med Regedit.
Klik på Start - Kør skriv: regedit og klik OK.
Du får et vindue lidt ligesom stifinder.
Klik dig i venstre side frem til:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der ligger en nøgle/tekst der hedder "HOMEOldSP", gør der det slet den.
Ligger der herinde nogle filer under search page, search bar som ender på noget ....\sp. Skal du også slette dem.

Gå i rediger - ned i søg - i linjen skriver du: HOMEOldSP
Klik på find næste. Delete filen hvis den findes. Tast f3 for at finde næste (der er sikkert kun en)
Samme fremgangsmåde med søgeordet About:blank
Luk på X når du får at vide der ikke er flere filer at finde.

Du skal nu til at i gang med at fixe. Først skal du slå systemgendannelse fra. NB. Gælder kun for dem som kører med Windows XP eller ME. Der er ikke systemgendannelse i Win98 samt Win2000. Hvis du ikke ved, hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer.
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = file://C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.thansen.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {7B15D801-3CD4-41C8-8304-EB42B57F4523} - C:\WINDOWS\system32\fllnbaa.dll

O3 - Toolbar: AdwareFilter - {1028F737-81E7-452B-A860-E50CAD90A08C} - C:\Programmer\AdwareFilterToolBar\AdwareFilter.dll (file missing)

O4 - HKLM\..\Run: [MicrosoftOEM] C:\WINDOWS\System32\smvss.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Syslib] C:\WINDOWS\syslib.exe

O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)

O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 64.127.104.144
O15 - Trusted IP range: 64.127.104.144 (HKLM)

O16 - DPF: {0556834E-F56C-4545-8FAD-4F0ED25999BE} (Jackie Control) - http://www.6jackpot.com/dialup/dk/jackie.cab
O16 - DPF: {4D7F48C0-CB49-4EA6-97D4-04F4EACC2F3B} - http://www.napster.com/client/setup.exe

O18 - Filter: text/html - {6F240569-CA90-45E3-A726-1599CDC7F802} - C:\WINDOWS\system32\fllnbaa.dll
O18 - Filter: text/plain - {6F240569-CA90-45E3-A726-1599CDC7F802} - C:\WINDOWS\system32\fllnbaa.dll

-------------------------------------------------------------------
For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart) søg og slet:

C:\WINDOWS\system32\fllnbaa.dll >>>> filen
C:\Programmer\AdwareFilterToolBar\ >>>> mappen
C:\WINDOWS\System32\smvss.exe >>>> filen
C:\DOCUME~1\KIMULR~1\LOKALE~1\Temp\ (tøm mappen Temp for indhold)

Husk at genaktivere dine sikkerhedsprogrammer inden du går på nettet.

Genstart og kopier en ny log herind – tak.
Avatar billede resist Nybegynder
21. december 2004 - 19:08 #3
Når du har fulgt mine vejledninger, downloader du denne engangsscanner: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart) og kør mwav.exe – aktiver så den scanner mest muligt.

Efter scanningen genstartes normalt.

Derefter ny log fra HijackThis – tak.
Avatar billede zmz Nybegynder
23. november 2009 - 14:14 #4
Har aldrig fået givet dig point... Laver du en svar-besked?
Avatar billede resist Nybegynder
23. november 2009 - 19:29 #5
Svar!