Avatar billede amiedk Nybegynder
21. december 2004 - 08:18 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

database uden access

Hejsa
Har lavet en database til et lille firma, men de har ikke access. De har kun office home. Er der et lille program eller noget som gør det muligt at se i en database uden at ændre ??

Mvh og god jul
Malene
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2004 - 08:22 #1
Hi Malene,
If you want to get hodl of data from Access then you can do this as far as I know from any Office application, you can NOT open forms etc.
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2004 - 08:22 #2
hodl  = hold
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
21. december 2004 - 08:25 #3
Hej Malene. Hvis du har en Office Developer udgave, så har du en Access runtime inkluderet, og du vil også have licens til at distribuere denne til firmaet.
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2004 - 08:30 #4
I would suggest that they purchase Office with Access or as rbj_fp suggests use Access runtime if you have it, or can get hold of it.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
21. december 2004 - 08:38 #5
terry... Det kommer vel an på hvor mange forskellige maskiner der skal bruge/læse i databasen?

Jeg ville vælge at købe en access, hvis det kun var en enkelt person som skal bruge den. men skal 3-4 personer bruge den, så vil jeg nok få fat i en office developer, og bruge runtime udgave.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
21. december 2004 - 08:38 #6
Malene: hvilken version af access har du udviklet i?
Avatar billede amiedk Nybegynder
21. december 2004 - 08:45 #7
uhh .. nu er jeg inde på mit arbejde så jeg kan ikke lige se hvad det er der hjemme.. men jeg har ikke den der runtime.

Firmaet der skal bruge databasen har kun en computer ( er et lille snedkerfirma ) og det er kun en der skal bruge den database.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
21. december 2004 - 08:48 #8
ok.... få dem til at købe en access.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. december 2004 - 09:06 #9
Det behøver ikke været noget problem - idet anvendelse af databasen kan styres fra en VBA-kode i Word. Mit firma har netop udviket en database til en kunde, der ikke havde Access - det var ikke noget problem - men det kræver nogen kodning.

MVH
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2004 - 09:10 #10
supertekst>are we talking data (tables + queries) or forms and reports? You can automate Access from any Office applicationas I mentioned in my first komment but as far as I know, if you want to open forms then you need Access or Access runtime.
But if this is incorrect then can you show some code so we can all learn?
Avatar billede amiedk Nybegynder
21. december 2004 - 09:13 #11
Det er ikke rapporter der skal bruges i min database. Det er kun forms og tabeller. De skal opdatere tabellerne igennem forms.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. december 2004 - 09:15 #12
Hej Terry

Jeg taler p.t. kun om at se data via Userforms i Word.

MVH
Avatar billede amiedk Nybegynder
21. december 2004 - 14:05 #13
De køber office pro.. jeg kan ikke give nogle point da i ikke har svaret.

Mvh
Malene
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
21. december 2004 - 14:06 #14
Det er da heldigvis noget som vi kan ændre på.
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2004 - 14:11 #15
good idea :o)
Avatar billede terry Ekspert
22. december 2004 - 09:02 #16
wronk radio button
Avatar billede terry Ekspert
22. december 2004 - 09:02 #17
wronk k= wrong