Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
21. december 2004 - 03:25 Der er 2 kommentarer

Opsætning XP mod hardware VPN-ruter

Hej kollegaer.

Jeg har ledt efter enten en klient til XP (pro) eller en beskrivelse af en opsætning af PC mod en firewall, der også kan være VPN koncentrator, men hidtil uden held. Kan i hjælpe ?
Jeg synes ikke at jeg kan styre så meget med XPs indbyggede klient. Har - med held - sat et par tunneller op ruter - ruter, så jeg kender termerne :-)

Det jeg ønsker er at min bærbare selv (altså ikke som ruter) kan komme ind på mit LAN ude fra et andet LAN, og derpå komme på pcerne (map, VNC, FTP ..). Dvs. det er altid min bærbare der "ringer op", men dens adresse er ukendt indtil da. Noget simpelt med shared secret er OK - har ingen certifikatserver, de øvrige parametre er mindre vigtige, min ZyWall 10w supporterer vist det meste.

Hvordan tester man i øvrigt det - helst hjemme fra (dial up måske ?)

:-) Freddy
Avatar billede jones Nybegynder
21. december 2004 - 08:00 #1
Har selv en zywall 10 (den gamle) og der har jeg brugt ssh klienten sentinel når jeg skulle kalde op fra en dynamisk ip adresse.
der er en ok guide fra zyxel selv her ..
http://www.zyxel.dk/fileadmin/user_upload/PDF_documents/Sentinel.pdf
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
23. december 2004 - 11:37 #2
Tak for tippet. Det ser fornuftigt ud, men jeg har ikke tid til at teste det nu - julen står for døren, og banker på :-)
Jeg gætter på at det vil virke, og vil gerne give points - men det kan jeg først når du lægger et svar.

Glædelig jul.
:-) Freddy