Avatar billede superbent Nybegynder
20. december 2004 - 16:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tjek hvornår og hvordan spikes/huller i nettet sker?

Hejsa eksperter.

Jeg har i en uges tid oplevet noget mærkeligt med mit Internet herhjemme.

Engang imellem bliver jeg disconnected fra ICQ eller MSN eller mit IMAP mailprogram går offline også.
Internettet virker heller ikke... men hver gang det sker, snakker vi om 2-5 sekunder.

Altså det er korte "spikes/lag" om man vil kalde det, som sker.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er noget virus ude som gør det, eller om der findes et program som kan holde øje med nettet,  hvor der sendes data, hvornår, og om man går offline osv?

Jeg har prøvet at rydde op på PC, defragmentere, søge efter virus med 2 forskellige programmer. Jeg har Firewall på computer, og jeg er på Cybercity ADSL med en Cisco 677 router, og har trådløs Internet (krypteret 128 bit, samt netkort filter på)

Nogen som har et par gode idéer jeg kan prøve mig frem til for at finde ud af noget?

På forhånd tak
Avatar billede soth Nybegynder
12. april 2005 - 13:30 #1
Du kan starte med at få fjernet diverse Spyware programmer du sikkert har liggende som størstedelen af brugere af Internettet. Dette gøres bedst/nemmest med Microsoft AntiSpyware som du kan hente inde på www.microsoft.com.
Derefter skal du fastslå om det er din PC eller dit netværksudstyr/Internetforbindelse der er noget galt med.
Det kan du gøre ved fx. at åbne en Command Prompt og lave en ping -a 10.0.0.1 hvor 10.0.0.1 skal udskiftes med din default gateway adresse. Når du så bliver disconneted, så kan du hurtigt skifte over til din Command Prompt for at se om der er pakketab og hvis der er det, så er det i første omgang din egen maskine du skal kigge på.
Prøv lige at start lidt op med det her og så må vi tage det hen af vejen.
Avatar billede superbent Nybegynder
03. juni 2005 - 04:12 #2
kom med svar
Avatar billede superbent Nybegynder
07. september 2005 - 12:54 #3
lukker