Avatar billede gadebarnet Nybegynder
20. december 2004 - 14:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

progress bar

Hvordan laver man progressbar somom at man venter?

Hvis det ikke er til at forstå, så prøv at søg via windows søgefunktion (F3 på desktop), så kommer der en progressbar når man søger...

Hvordan laver man sådan en=?
Avatar billede webgon Nybegynder
20. december 2004 - 14:52 #1
Det kommer jo lidt an på hvilket formål du skal bruge den til. Man kan jo finde dem på nettet i .gif version hvor de kører uendeligt, men er det en preload du snakker om er her tale om noget helt andet...
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
20. december 2004 - 14:54 #2
Jeg har lavet en application der skaber adgang til database.... Imenes den "arbejder" på det, skal jeg have vist noget "vente" halløj...

Min vente form kommer og går fint, men det skal se prof ud, og så tænkte jeg på den progress vente dims...
Avatar billede martin_maage Nybegynder
03. januar 2005 - 17:28 #3
Den der progress dims du snakker om, tror jeg ikke findes som en 1. parts control. Du skal nok selv lave en usercontrol og hente noget grafik fra UxTheme, som også er meget spændende og kigge på når man arbejder med windows xp i hvertfald. ellers så må du nok søge på nettet efter en usercontrol som virker efter dit behov.

held og løkke
Avatar billede bernhof Nybegynder
04. januar 2005 - 13:27 #4
Hvis jeg ikke tager meget fejl er der da en progressbar i Visual Basic .NET!

Det er vist ikke muligt for dig, at vise hvor langt den egentlig er nået med at skabe forbindelse til databasen, men du kan jo evt. bare sætte en timer til at ændre på progressbaren, så der kommer lidt liv.
Avatar billede martin_maage Nybegynder
04. januar 2005 - 15:02 #5
Det er er jeg skam klar over :) MEN hvis man fx prøver at skabe adgang til en database over internettet er man måske ikke klar over hvor langt tid det præcis vil tage og derfor vil denne metode jo ikke være særlig god. Så er det bedre hvis man får lavet en slags "lysavis" hvor der er nogle firkanter som kører frem og tilbage. Har du prøvet at se, hvordan progressbaren ser ud når man søger under windows xp ?
Avatar billede bernhof Nybegynder
04. januar 2005 - 15:12 #6
Ah, ok, sorry - fik ikke lige kigget under søgningen. Ja, det egner progressbaren sig nok ikke til :)