Avatar billede proven Nybegynder
20. december 2004 - 13:43 Der er 21 kommentarer

Blind af te?

Kan man blive blind af røgen fra te? Altså hvis det brænder.
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. december 2004 - 13:59 #1
Det har jeg faktisk hørt at man kan, men jeg kan ikke henvise dig til en kilde.

c",)
Avatar billede htmlkongen Novice
20. december 2004 - 14:10 #2
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22become+blind%22%2Btea%2Bsmoke%2Beyes&meta= Har ledt nu :S Jeg melder også pas - men mon ikke det er en skrøne? Eller kan man sige at hvis man bare får tilstrækkelig nok røg i øjnene kunne jeg godt forestille mig at man blev blind. Dog ved alle planter og ikke "kun" te. Men ligesom le_bon kan desværre ikke henvise til en kilde - håber du finder et svar
Avatar billede tondering Nybegynder
20. december 2004 - 14:10 #3
Her er måske en kilde :

http://www.faqs.org/qa/qa-13599.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. december 2004 - 14:20 #4
hvis du nu får tesken i øjet mens du forsøger at puste det ud???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. december 2004 - 16:18 #5
Jeg er nødt til at spørge - hvorfor overhovedet brænde te?

Jeg har ikke oplevet et tebrev gå i flammer, når jeg hælder vand over det. Og det er vist den eneste anvendelsesmulighed te har. :)
Avatar billede proven Nybegynder
20. december 2004 - 16:20 #6
Hehe.. Hvorfor brænde te, aner det ikke.
Ingen som har faste/sikre kilder?
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
20. december 2004 - 16:32 #7
Hehe..jeg har hørt en lidt anden fortolkning. Det er ikke selve røgen fra te der gør kan gøre dig blind, det er hvis du ryger det!
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. december 2004 - 16:46 #8
Jeg vil sige det på den måde, at da jeg var dreng eksperimenterede jeg og en kammerat med at ryge alt muligt forskelligt, og the var en tilbagevendende tobaks-form for os. Det smagte af bæ, men det brændte godt i et stykke sammenrullet A4, med en klump vat i enden som filter. - Men det stoppede vi hurtigt med, da vi netop fik at vide at vi kunne miste synet på den måde. Jeg husker ikke af hvem, og hvor troværdig kilden var, men fra den dag røg vi i hvert fald kun min kammerats mors Grøn Look.
- Jeg har stadig ingen problemer med at se ud af øjnene, så the er trods alt nok ikke det mest effektive kemiske våben...

Så konklusionen er vel at man ikke bliver blind af rygende the i mindre mængder, men at der -måske- kan være noget om det, siden der åbenbart er flere der har hørt om den uheldige bivirkning. (Jeg lægger et svar, så kan du selv afgøre om du vil tro på min røverhistorie eller ej...)

c",)
Avatar billede proven Nybegynder
20. december 2004 - 17:54 #9
Hehe, den ligger da på første indtil videre!
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. december 2004 - 19:30 #10
le bon - hva fik jer til at ryge te *G* har hørt folk ryge græs fordi de har misforstået udtryket "græs" men ligefrem at ryge te :o)

Jeg har meget svært ved at tro på at man kan blive blind af the, ligemeget om du brænder  sniffer eller ryger te.
Men jeg tror du kan få dårlig mave af at ryge det :)
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 19:34 #11
*G* sjov tråd, men som flertallet, kan jeg heller ikke tro man bliver blind af dette

Dog har jeg hørt man kan blive døv af at onanere :D
Avatar billede norbert Nybegynder
20. december 2004 - 19:36 #12
Som en nævnte tidligere: Man kan kun risikere at miste det ene øje, hvis man glemmer at fjerne te-skeen :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. december 2004 - 19:36 #13
freehelp - tror kun man er døv i de minutter, eller timer :o) man nu onnanere fordi man er så langt inde i sin egen drømme verden *GG*
Avatar billede norbert Nybegynder
20. december 2004 - 19:37 #14
... når man drikker :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
20. december 2004 - 19:40 #15
Der er da ikke noget bedre end en kop varm keminova te *host* medova te :-)

Undskyld for spam
Avatar billede proven Nybegynder
20. december 2004 - 20:36 #16
:p, er lidt i vildrede om jeg skal give point.. så lader spørgsmålet lade stå, indtil en med sikkerhed kan sige: "Du bliver ikke blind.."..
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. december 2004 - 20:37 #17
jeg behøver ik point :)
Avatar billede jasperDK Nybegynder
21. december 2004 - 07:38 #18
triple-x: OK.

Det er sq da for mærkeligt hvis man kan blive blind af te! Pt., tror jeg ikke helt på det..
Avatar billede le_bon Nybegynder
21. december 2004 - 13:10 #19
triple-x >> Hvorfor ryge the? - Vi var for små til at kunne købe rigtig tobak, og the var den ting i køkkenet der mindede mest om tobak. (Vi prøvede også med ren vat i A4-papir, den var rigtig slem ved halsen!!)

For at vende tilbage til spm: Det er jo en kendt sag at man kan miste synet hvis man drikker træsprit, så det forekommer mig da ikke fuldstændig umuligt at røgen fra the kan indeholde et lignende stof, eller noget helt andet man kan blive blind af.

Go' røg og go' Jul, som de ville have sagt på Staden!
Avatar billede triple-x Nybegynder
21. december 2004 - 14:33 #20
ttj - hvorfor skriver du OK til mig?

Le Bon - kan høre jeg er gået glip af noget i min barndom
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. december 2004 - 08:53 #21
triple-x: så kan jeg få pointene :D

Røg the igår, og mit syn har det aldeles perfekt, endnu!