Avatar billede venchil Nybegynder
20. december 2004 - 10:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Mangler feedback på min hjemmeside - hvad kan blive bedre?

Jeg vil meget gerne have jer til at give lidt feedback på min hjemmeside, www.anime-park.tk, eller animepark.darkcloud.dk.

Det eneste problem som jeg har i kikkerten er teksten, der nærmest flyver rundt på siderne, er der evt. nogle der ved hvad jeg kan gøre ved det?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2004 - 10:28 #1
meget flot side, prøve evt at centere dit website ... for det ser ud som om der er alt for meget tomrum på den ene side.. og din navigation bar er ikke tydlige nok... evt bruge et andet font eller gøre teksten lidt større...

:)
Avatar billede eculeus Nybegynder
20. december 2004 - 12:09 #2
Jeg ville ikke umiddelbart have en indgangsside, men derimod lede folk direkte til min side. Hvis folk ved en fejl kommer ind på din side skal der gerne være noget, som kan fænge deres interesse og foranledige dem til at blive lidt længere.
Jeg synes heller ikke, at du bør have to top bars på siderne. Flyt hellere den nederste top bar (den med Welcome og affiliates) over i en side bar i højre side. Det vil være noget mere overskueligt. Den anden top bar med billedet er nok også en smule dominerende. Den fanger godt nok blikket, men det nytter ikke noget når det første en besøgende ser helst skal være noget man kan klikke på. Internetbrugere er langt fra tålmodige og lukker siden, hvis de ikke ser noget interessant med det samme. Gør evt. denne top bar noget mere anonym og sørg for at overskrifterne i din log bliver mere fængende istedet.
Et stort problem ved siden er dens load-tid. Det tager en krig og som sagt er internetbrugere ikke specielt tålmodige. Hvis folk ikke skal vente meget er de mere tilbøjelige til at kigge videre på din side. Jeg kan komme med et eksempel. Før i tiden havde jeg min side liggende på en server, jeg selv kørte. Den var langsom fordi jeg ikke har en specielt god uploadhastighed. Da jeg senere lejede mig ind på et webhotel blev min sides load-tid halveret. Samtidigt kunne jeg se på min statistik at langt 30% flere besøgede blev på min side i over 10 minutter og besøgte mere end 3 sider. Noget du kan gøre ved dette er at begrænse din brug af grafiske elementer og istedet lægge mest muligt over i dit stylesheet (Din stylesheet-henvisning skal i øvrigt være i HEAD-sektionen og ikke i slutningen af din BODY-sektion, som den er nu.). Dette indebærer ikke kun skrifttyper, farver, osv., men også de forskellige tabelegenskaber. Det vil klart være en fordel, hvis disse egenskaber kun skal hentes af brugeren én gang i form af et stylesheet istedet for at brugeren skal hente de samme data flere gange.

Jeg håber, at jeg har fået skrevet noget, du finder brugbart.
Avatar billede venchil Nybegynder
20. december 2004 - 14:34 #3
eculeus, mange tak for din feedback.
Jeg er desværre ikke ret rutineret med hensyn til CSS, hvordan kunne mit style-sheet dokument se ud lidt mere konkret?
Avatar billede beenieman Nybegynder
22. december 2004 - 11:30 #4
Du har jo lavet et pænt desig, derfor er det synd at du har et par småfejl (efter min mening). Du bør helt klart få dit site centreret, det ser skidt ud at det ligger helt ud i venstre side. Desuden er det meget svært at læse teksten i din øverste menubar,(din velkomsthilsen mm.). Du kunne måske også overveje en lidt mere spændende menu, men den er ok og rimlig overskuelig, hvilket er det vigtigste. Du burde måske heller ikke starte med en masse kommentare og nyheder på den måde på din forside. Men fokusere lidt mere på at fortælle hvad folk kan finde og bruge dit site på. (bare en ide)
Avatar billede venchil Nybegynder
22. december 2004 - 17:38 #5
Tak beenieman, jeg skal prøve at få meget af det ordnet.

Er der ellers nogen der vil komme med feedback, kunne godt bruge mere?