Avatar billede nicholas- Nybegynder
19. december 2004 - 23:19 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

bedømme design og komme med ideer

Hej

er igang med den her side
http://www.outlundish.dk/freak/index.html
Hvad syns i om det? Hvad kan jeg placere dr hvor der er store hvide områder? Har prøvet det i firefox og explorer, og der ser det ud til at fungere..
Avatar billede got-it Nybegynder
19. december 2004 - 23:30 #1
Hej Hej (:

Designet ser jo fint nok ud, men hvis det er optimeret til 1024, så skal du nok lave siden lidt smallere.. Der er meget tom plads, hvor der ikke står noget :o

Så medmindre du vil skrive en halv stil, så lave et smallere design 8)

///Jacob
Avatar billede lyf Nybegynder
20. december 2004 - 07:24 #2
Det ser godt nok ud, men lidt kedeligt. Din skrifttype er alt for lille, og især i menuen. Den er næsten ikke til at læse.

Der er alt for meget whitespace i selve designet, men hvis der skal være så meget, så brug den lidt bedre. Jeg havde nok rykket mainTeksten længere fra topleft. Jeg kan heller ikke se, hvad den baby laver midt inde i det hele? Det passer ikke rigtig ind.

Dine kanter på selve siden ser ikke helt gennemarbejdet. Foroven er kantet helt sort nogen steder og andre steder ikke. Det er lidt svært at sige, men jeg havde nok lavet en anderledes kant :]
Avatar billede tmanden Nybegynder
20. december 2004 - 21:58 #3
Hejsa. :-)

Første indtryk, wow.....indhold!!! Hvad kan man på siden? Kan slet ikke få øje på nogen menu eller noget? Aj, d' gas. Men den er squ for lille. Meget større.
Og maintekst, også større. Der er jo ikke så meget andet at læse, så gør det større.

Hmm, ham den lille i hjørnet. Hvad skal han gøre godt for? Logo? Maskot?
Og ja, som lyf bemærker - den kant er squ ikke helt køn.

Måske du lige skulle kigge dine koder igennem. Det er til at redde, men validerer ikke helt.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.outlundish.dk%2Ffreak%2Findex.html

Skriv hvis du vil have mere.
Tmanden
Avatar billede nicholas- Nybegynder
21. december 2004 - 23:39 #4
tak for hjælpen..  smallere i højden eller bredden?

kanterne er med vilje faktisk, men det lyder til det ikke falder i så god smag:P

har ikke gider validere den endnu, da det stadig bare er på prøvestadiet;)
Avatar billede got-it Nybegynder
22. december 2004 - 00:25 #5
jeg syntes kanterne er fine..  Savner lidt "simplicity"  -  altså at det ser ud som om det er meningen at det skal være enkelt! ikke at det bare ser tomt ud..

ellers noget mere grafik, ville hjælpe (:

// www.got-it.org
Avatar billede tbraestrup Nybegynder
22. december 2004 - 10:47 #6
Hej Nicholas

Udmærket design, men jeg mangler noget som falder i øjnene. Dette kunne f.eks. gøres ved:

- Eftersom der pt ikke er særlig meget indhold på siden er der selvfølgelig meget plads som ikke bruges og hvor der derfor bare er tomt. Mere grafik kunne derfor være en løsning, f.eks. et topbillede med overskrift i form af navnet på siden e.l.

- Siden er meget neutral mht. til farver, dvs grå og en mat blå farve. Dette kunne f.eks. friskes op med en mere fængende farve. Ikke at det skal være nogen skrigfarve, men blot en der fanger mere som kunne være gennemgående på hele sitet. (F.eks. en blå farve som 4F6B8A)

- Som sagt er der pt meget plads der bliver spilt. Derfor kunne du gøre siden mere fængende ved at lave en større menu, eller blot en menu der falder mere i øjnene. Den som du har nu er meget kompakt og lille, dette kunne evt. ændres.

- Jeg kan læse mig til at det er noget lignende et community du vil starte op. En løsning på at få det hele til at fylde mere, er selvfølgelig den traditionelle portal opstilling/bygning af sitet som ses på www.jubii.dk og de fleste andre portaler. Dvs. en top, derunder 2 side-celler og mellem disse en main-celle med indhold. Personligt synes jeg det er lidt kedeligt, men det kunne dog være en løsning på at få siden til at fylde mere.

Ovenstående punkter er på ingen måde kritik, men blot ting som du måske kan bruge som hjælp :D

Fortsat god arbejdslyst

TBraestrup
tbraestrup@hotmail.com
www.braestrup.nyka.dk
Avatar billede got-it Nybegynder
22. december 2004 - 12:57 #7
tbraestrup < det er vel konstruktiv kritik, som det så fint hedder? :P
Avatar billede nicholas- Nybegynder
28. december 2004 - 15:15 #8
tak for de ekstra ting der.. læg svar hvis i vil have point!
Avatar billede got-it Nybegynder
01. januar 2005 - 21:17 #9
har lagt svar :P
Avatar billede nicholas- Nybegynder
01. januar 2005 - 22:05 #10
ok nu ingen andre har, så får du bare dem alle;)