Avatar billede shapecharge Nybegynder
19. december 2004 - 10:51 Der er 6 kommentarer

Problemer ved at overføre med sygate firewall

Jeg har delt nogle mapper, som jeg har kunnet komme ind i før. Men efter jeg har installeret sygate firewall kan jeg ikke. Hvad skal jeg gøre for at kunne komme ind i de delte mapper igen ?

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. december 2004 - 11:19 #1
Gruunden er at din firewall blokerer for adgang for ukendte computere. Du kan i første omgang prøve at højre klikke på Sygate og vælge "allow all". Hvis det giver dig adgang er det du skal gøre at åbne Sygate Firewall ved at dobbeltklikke på ikonen og derefter vælge tools/advanced. Her kan du tilføje ipadressen på andre computere der må få adgang.

Husk at sætte den Sygate tilbage til "Normal"
Avatar billede shapecharge Nybegynder
19. december 2004 - 12:07 #2
Ok, tak. Vil prøve at se om det virker senere
Avatar billede shapecharge Nybegynder
19. december 2004 - 13:41 #3
Har prøvet at gøre det og skrive ip'en fra min bærbar. Men det virker stadig ikke
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. december 2004 - 13:47 #4
Har du prøvet med allow all. Hvis det heller ikke virker er det umiddelbart noget du kan ændre ved i firewallen.
Ellers skal du i reglen angive "allow traffic" og skrive ip-adressen under host.
Avatar billede shapecharge Nybegynder
19. december 2004 - 19:13 #5
Jeg har sat den til allow all og det viker. Men bare lidt dumt at jeg hver gang skal ind og sætte den til det for at overføre
Avatar billede renehinsch Praktikant
20. december 2004 - 14:16 #6
Når det virker med allow all betyder det at en advanced regel for den PC du ønsker skal have adgang skulle have samme effekt. Du må prøve igen med at oprette IP adressen og angive "allow traffic"