Avatar billede thefatman Nybegynder
18. december 2004 - 22:14 Der er 1 løsning

ASP.net freshman - Converterer fra classic ASP

Hej folkens

Jeg håber der er nogle herinde som kan hjælpe mig med at komme igang med at forstå ASP.net lidt bedre...

1) Kan I anbefale nogle bøger? Har selv fundet ASP.net fra libris, samt nogle fra Wrox, men kan I anbefale et bestemt bog til ham der migrater fra classic til .net?

2) Udskrivning af data, fra en databasekilde..
Hvis jeg nu gerne vil have at der skal udskrives noget bestemt HTML imellem mine tags, så ville jeg begynde på response.write(XXX) i classic ASP, men hvordan gør jeg i ASP.net? Datagrid kan man jo ikke bruge til så meget når man vil have mere control over koden. Skal jeg igang med at lave en custom control eller kan jeg bruge en repeater? Vil jo gerne bruge databind..

3) Oprettelse af databaseforbindelser, har jeg hørt skal laves i config.web - hvordan gøres dette?

4) Hvilket fordele kunne der være ved at lave en custom control?

5) Usercontrols.. Jeg har fundet ud af de mest basale ting ved usercontrols, men kan de laves dynamisk?

6) XHTML, CSS2 og .net, først i vesion 2 eller ?

Har nok en del flere spørgsmål end jeg har skrevet her, men håber I kan hjælpe mig med at få besvaret mine spørgsmål..

På forhånd tak

/tfm
Avatar billede kimiwan Nybegynder
19. december 2004 - 01:00 #1
1. asp.net using c# og asp.net databases using c# - begge fra wrox - har jeg selv købt.

2. du kan sagtens databinde med en repeater control.

3. du skal ikke oprette databaseforbindelsen i web.config - du skal blot gemme din connection string.

4. genbrug af kode/funktioner, du bruger - både på det site du arbejder på nu og på dine andre sites.

5. jep, det kan de.

6. hvad mener du?