Avatar billede izi Nybegynder
18. december 2004 - 18:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge?

Hejsa!

Jeg har HELE mit liv haft PC'er, men snart vil jeg gerne have en ny - men nødvendigvis ikke en PC.

Hvis jeg nu vælger at invistere en Mac, hvad er så det bedste for mig?
Det skal siges at jeg kun bruger computer til: musik, billeder, internet, internet, chat og back-up! Men INGEN spil og sådan noget.

Det skal også siges at jeg har rimelig kendskab til MacOS systemerne...
Avatar billede egonspock Seniormester
18. december 2004 - 19:47 #1
Musik kan være ekstremt krævende af maskinen, men hvis du ikke taler om egentlig komposition, som med: http://www.apple.com/dk/logic/ men blot om Ripning og afspilning af MP3'er er der vist frit slag på hylderne.

Jeg vil umiddelbart foreslå en iBook med en GB RAM og noget trådløst netværk til den, om det så skal være 12" eller 14" må dine øjne bestemme.

http://www.apple.com/dk/ibook/

RAM og trådløs router ville jeg nok købe ude i byen, da Apple godt ved hvad de skal have for det :-)
Avatar billede egonspock Seniormester
18. december 2004 - 19:50 #2
Grunden er at en iBook har lang batteri-tid og at det er fedt at kunne slænge sig i sofaen og surfe :-) (Muligvis ville jeg nok købe en Airport Express fremfor en tredjeparts-trådløs router og koble den til musikanlægget, da det trods alt er en meget smart ting også at kunne fjernbetjene musikken, når man nu ligger der :-), og så kan printeren jo også sættes til den.)
Avatar billede izi Nybegynder
19. december 2004 - 11:34 #3
Hva med en iMac G5? Til omkring 11000.. Er den noget ved?
Avatar billede izi Nybegynder
19. december 2004 - 11:35 #4
Eller eMac?
Avatar billede sbj Nybegynder
19. december 2004 - 12:09 #5
Hej.
Jeg har i flere år brugt en pc, men har skiftet til en iBook for en måneds tid siden.
Jeg har brugt min pc til...og bruger nu min Mac til Internet, mail, billeder, nyhedsgrupper og ripping/afspilning af musik. Du kan uden problemer bruge en iBook til de formål, en iBook starter ved 8.500,-
En 12-tommer iBook er perfekt, med mindre man har lidt problemer med synes.
Prøv den - du vil ikke fortryde det...jeg er i hvert fald glad som en julegris for min!
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2004 - 14:15 #6
sbj:
Hmmm.. Er en eMac ikk bedre? For det første er det jo en stationær men den koster også kun 5600 ,- (!!!!)
Avatar billede sbj Nybegynder
19. december 2004 - 14:22 #7
joniz:
En eMac er da osse en rigtig god maskine. Jeg kan bare godt lide, at jeg kan flytte min iBook fra værelse til værelse, og evt. tage den med ud i den friske luft....eller til et 'hotspot' hvor jeg kan koble mig på nettet.
MEN - skulle Mac'en stå placeret det samme sted altid, så er en eMac er godt bud....den kan jo det samme, lige undtaget at være mobil.

MVH
Steen
----
Customer: I'm running Windows '98
Tech: Yes.
Customer: My computer isn't working now.
Tech: Yes, you said that.
Avatar billede izi Nybegynder
20. december 2004 - 18:24 #8
Avatar billede izi Nybegynder
20. december 2004 - 18:24 #9