Avatar billede ldrskb Nybegynder
17. december 2004 - 23:00 Der er 2 kommentarer

Reboot probs

Hey.

Vi sidder lige til LAN og gamede Starcraft. PC'en der køre 2kpro kom pludslig med en bluescreen og sagde en eller andet med 0x000 bla bla bla. Altså en eller anden memory fejl. Den nåede at opfatte "hal.dll", og efter den havde gjordt det 2-3 gange, gik jeg så ind og slettede denne hal.dll som lå under winnt\system32\. Efter et stykke tid rebootede lorted så og da den bootede op igen, sagde den at min ntoskrnl.exe var beskadiget eller fjernet og at jeg skulle reparere denne fil og boote pc'en op igen. Jeg bootede så op fra min gamle HDD (Da jeg heldigvis ikk har gidet formatere den gamle HDD bla pga der ligger en masse lort som jeg bruger) og før jeg når at logge på rebooter lortet kraftedme igen. Jeg ka ikk nå at ha min PC tændt i mere end ca 2 min, efter den er gået igang med at boote windows.

Begge OS' på begge HDD's er 2kpro.

PC'en er:
AMD XP 2100+
512 DDR
GeForce 4 MX 440

Tempen er 64° og der ikk sat begræsninger på.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede haverslev Novice
18. december 2004 - 00:22 #1
Info om hal.dll:
Hardware Abstraction Layer
HAL er et tyndt / lille lag af SW, der får HW's forskelligheder til at se ens ud mod operativsystemet (Windows). HAL er derfor fremstillet af eller for fabrikanten af den givne PC.
Den korrekte HAL.dll skal til, for at PCen skal kunne slukkes automatisk af Windows, ved afslutning af Windows.
1.
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK.
(husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din CD-skive i Drevet.

2. hvis ikke du får lov til at udføre "1.", så skal du uføre en repair.
3. 64 gr.c er en høj temp.  tror du skal rense din cpu køler osv. med en blød børste.
Avatar billede haverslev Novice
18. december 2004 - 00:32 #2
Repair af Windows XP:
Hvis du har din XP cd og din Cd-Key klar, kan du lave en repair. Du mister ikke noget ved det.

1:
Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2K CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2:
springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)
3:
Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4:
Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
det er her du skal trykke på R.

5:
Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.