Avatar billede cyberkox Nybegynder
17. december 2004 - 13:28 Der er 88 kommentarer og
1 løsning

Netværket driller

Hey

Her er min problemstilling, så jeg meget gerne vil have hjælp til at løse :) :

Jeg har 3 computere på netværket, fordbundet via en D-Link DI-604 der er koblet til TDC ADSL 512/128.

PC1:
Stationær, men XP Pro SP2: Nettet virker her fint, men andre computere kan ikke "komme ind" på den. Den spørger her om en kode til 1/gæst.
Kan finde alle computere på netværket.

PC2:
PC1:
Stationær, men XP Pro: Nettet virker her fint. Kan finde alle computere på netværket, men som sgat ikke "komme ind" på dem.

PC3:
Bærbar, med XP Pro SP2: Nettet virker her 10 sek. når man starter op, hvorefter man bliver smidt af. MSN er dog stadig online, men kan hverken sende eller modtage beskeder.
Kan finde alle computere på netværket.

Videre kan PC2 pinge alle computere på netværket, imens de to andre kun får timeout i anmodningen.

Hvad er der galt for PC2 og PC3 ?
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2004 - 21:55 #1
1. Har du deaktiveret windows firewall eller givet adgang, hvis ikke så skal du gøre det.
2. Er du oprettet som bruger på alle pc`ere eller gæste konto aktiveret på alle pc`ere.
3. Er de opsat med samme arbejdsgruppe (mshome eller ???)
4. Har de samme IP range: f.eks.192.168.1.x og har de samme submaske i netværk: 255.255.255.0
5. Har du aktiveret fil og udskriftsdeling.
6. Har du delt mapper på pc`erene.
7. Har du Norton eller anden form for firewall, så skal du køre dens opsætning under "hjemmenetværk" f.eks Norton, der skal du indtaste dine pc`ers IP adresser, så er der fuld rettighed.
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2004 - 21:57 #2
Avatar billede cyberkox Nybegynder
19. december 2004 - 04:27 #3
1. Den er deaktiveret. Nruger ingen firewall på PC3
2. Nope, eller har ikk gjort noget
3. Ja, MSHOME
4. Ja, 192.168.0.1x
5. Har ikk gjort noget, så det står vel på standard?
6. Ja
7. Ingen firewall på PC3
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 10:46 #4
Du kan prøve at lave en ny protocol på hver maskine.
Gå til dit lan og vælg ipx/spx/netbios under installer.
Den køre på computernavn og ikke i.p.
Husk også lige at køre en "guiden netværksinstallation" den finde du i kontrolpanet på din xp maskine.
Så er jeg sikker på at det kommer til at virke.
Husk at genstarte.
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 18:05 #5
Problemet løst?
Avatar billede jesperw Nybegynder
26. december 2004 - 21:35 #6
Prøv at smide netbeui in på maskinerne. Har selv haft et lign prob og det hjalp. Ved ikke hvorfor og hvordan.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. december 2004 - 22:18 #7
netbeui ?
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 22:30 #8
du er sikker på, at de SP2 maskiner har deaktiveret firewall ?
Prøv dette for at være sikker:
Start > Kontrolpanel > Sikkerhedscenter.
Har du en firewall installeret, klikker du på linien ”Windows firewall” nederst på siden,under feltet "Administrer sikkerhedsindstillinger for"

Her klikker du på: Slået fra. – klik OK

Nu er der kommet en ”brunlig” linie i Firewall og en knap med teksten: "Anbefalinger".

Klik på knappen Anbefalinger og sæt flueben i:
Jeg har en Firewall løsning, som jeg selv overvåger. – klik OK.

Firewall linien har nu skiftet farve og har følgende tekst:
"Ikke overvåget".

Hvis man også har sig eget antivirusprogram, gøres følgende:
Linien ”Virusbeskyttelse” er med en brunlig farve og med teksten: "Kontroller status".
Klik på knappen "Anbefalinger" og Sæt flueben i:
Jeg har et antivirusprogram, som jeg selv vil overvåge – klik OK.

Linien Virusbeskyttelse har nu skiftet farve og er med teksten:
”Ikke overvåget”

Luk hele boksen på X i øverste højre hjørne, og du har en pc, der ikke er i konflikt med dit eget firewall/antivirus program.
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 22:34 #9
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 23:30 #10
Jep.som jeg forslog for 6 indslag siden :)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
27. december 2004 - 01:05 #11
Efter nu at have afinstalleret SP2 på PC3 virker systemet ganske fint. Det må være et eller andet galt med SP2 så.
Avatar billede haverslev Novice
27. december 2004 - 10:26 #12
Det skulle nu ikke være noget problem med SP2 og Netværk, såfremt det er konfigureret korrekt og win. firewallen er deaktiveret eller der er lavet undtagelser. Du kan ikke undvære SP2 på maskinerne, så for at være fuldt opdateret, skal du have den indstalleret igen.
Men du skal lige udføre de ting jeg har skrevet omkring snavs/spyware først.

Det skal/skulle hellere ikke være nødvendigt med IPX/netbios protokol - et rent IP net er nok og mere sikkert, har dog set flere få det til at virke med IPX osv. men det er mere beregnet til f.eks gamle spil som kun kunne spille over IPX/SPX.

Det er ikke sådan at du har noget snavs på din/dine pc`ere ?
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

herefter henter du programmet HiJackThis, installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV.
Kopier hele loggen fra HJT og læg den herind, eller opret et nyt spørgsmål i VIRUS kategorien - en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede cyberkox Nybegynder
28. december 2004 - 15:41 #13
Eneste problem jeg har nu, er at jeg ikke kan komme ind på den computer der har SP2 lagt ind.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
28. december 2004 - 15:42 #14
Og jeg kan stadig ikke pinge PC2
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 16:04 #15
OK, vi prøve lige noget andet:
Der er noget galt med dine indstillinger, men prøv at hente de her to programmer:

http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip

http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.

Virker det ikke, så prøv det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er uført, klik på Fix.
Når den er færdig genstart og så skulle det gerne køre.

(lspfix og winsockfix er ikke destruktive, så det er helt iorden at prøve dem. De ødelægger ikke noget)

Prøv lige at checke:
Klik på start, klik på kontrolpanel, klik på netværksforbindelser.
Eller hvis du har netværksikon på proceslinien, H-klik på den, åbn netværksforbindelser.
H-klik på din forbindelsen, klik på egenskaber, marker linien:
Internetprotokol TCP/IP, klik på knappen Egenskaber.
Check på faneblad Generelt, at du kun har følgende:
Prik i : Hent automatisk en IP adresse
Prik i : Hent automatisk en DNS adresse
Klik på knappen:Avanceret og check at der står DHCP aktiveret, under IP adresser.
Faneblad Alternativ konfig.:
Prik i : Automatisk privat Ip adresse. - OK

Og du er 100% sikker på at, de samme IP range: f.eks.192.168.1.x og har de samme submaske i netværk: 255.255.255.0
Avatar billede cyberkox Nybegynder
28. december 2004 - 16:09 #16
Hvilke computer ska ha den ?

Den med SP2 på ?
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 16:11 #17
yes

Dette checkes på alle:
Prøv lige at checke:
Klik på start, klik på kontrolpanel, klik på netværksforbindelser.
Eller hvis du har netværksikon på proceslinien, H-klik på den, åbn netværksforbindelser.
H-klik på din forbindelsen, klik på egenskaber, marker linien:
Internetprotokol TCP/IP, klik på knappen Egenskaber.
Check på faneblad Generelt, at du kun har følgende:
Prik i : Hent automatisk en IP adresse
Prik i : Hent automatisk en DNS adresse
Klik på knappen:Avanceret og check at der står DHCP aktiveret, under IP adresser.
Faneblad Alternativ konfig.:
Prik i : Automatisk privat Ip adresse. - OK

Og du er 100% sikker på at, de samme IP range: f.eks.192.168.1.x og har de samme submaske i netværk: 255.255.255.0
Avatar billede cyberkox Nybegynder
28. december 2004 - 16:22 #18
Ja, for min router deler selv IP'erne ud.

Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 16:42 #19
Efter at jeg har installeret SP2 på PC3, er der ku kun en ting der driller mig:

Hvorfor har man ikke rettigheder til at gå ind på andre computere, der har SP2 ?
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 16:54 #20
Det har du også, såfremt dette er opfyldt:

1. Har du deaktiveret windows firewall eller givet adgang, hvis ikke så skal du gøre det.

2. Er du oprettet som bruger på alle pc`ere eller gæste konto aktiveret på alle pc`ere. Hvis du bruger kodeord på logon til pc`erene, så vil den muligvis kræve dette også, når du går ind på en pc fra en anden.

3. Er de opsat med samme arbejdsgruppe (mshome eller ???)

4. Har de samme IP range: f.eks.192.168.1.x og har de samme submaske i netværk: 255.255.255.0

5. Har du aktiveret fil og udskriftsdeling.

6. Har du delt mapper på pc`erene.

7. Har du Norton eller anden form for firewall, så skal du køre dens opsætning under "hjemmenetværk" f.eks Norton, der skal du indtaste dine pc`ers IP adresser, så er der fuld rettighed.
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 17:01 #21
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 17:18 #22
1. Bruger Sygate og har givet tilladelse
2. Her går det galt, tror jeg
3. Ja, MSHOME
4. Ja, 192.168.1.1x og submaske: 255.255.255.0
5. Hvor henne :S
6. Ja
7. Ja, Sygate
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 17:29 #23
2. Start computerne, gå i kontrolpanel, klik på Brugerkonti og aktiver Gæstekonto.
5. Klik på din Lan forbindelse, klik på egenskaber og check.
  Prøv evt. også at tilføje NWLink IPX - se link
7. Prøv at se i Sygate om ikke der er noget det hedder Hjemmenetværk eller sådan
  noget, der skal du indtaste de forskellige pc`eres IP adresser
Sådan er det i Norton, men jeg kender ikke Sygate men tror det er lidt i samme retning.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 17:31 #24
Nu kan jeg godt komme ind på PC1, men PC3 vil ikke noget.

Har kørt Guiden Netværk.. på dem alle 3
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 17:31 #25
5.Prøv evt. også at tilføje NWLink IPX - se i link hvordan:
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=342
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 17:32 #26
Har jeg haft i lang tid, såh :)
Prøver lige at genstarte, den virker altid, måske ;)

2 sek.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 17:41 #27
Nope, ingen virkning. Ved du noget ?
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 18:01 #28
Hmm, de er ikke blevet aktiveret i win. firewallen igen, da du kørte Netværksguiden ?

= Lan indstillinger, faneblad Avanceret, klik på indstillinger, sæt til slået fra.

Ellers har jeg sq ikke lige noget PT.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 18:19 #29
Nej, firewall'en har jeg deaktiveret med det samme efter guiden
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 18:31 #30
Det er kun den ene pc, der er problemer med ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 18:56 #31
Ja, PC3
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 20:16 #32
Prøv lige at checke den for Snavs/spyware:
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 20:17 #33
Har jeg gjort. Ingen forskel
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 20:21 #34
Den går fint på nettet?
Det er kun problemer med at komme ind på den via netværk ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 20:38 #35
Ja, alt fungerer fint
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2005 - 21:18 #36
Under netværksforbindelser, har du også et "broforbindelses" ikon ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
05. januar 2005 - 23:44 #37
Nej, men jeg en "1394-forbindelse"
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 17:37 #38
Prøv at gå ind i din 1394-forbindelse, faneblad Avanceret, klik på indstillinger, sæt firewall til slået fra.

Kører du f.eks med noget Netlimiter eller Ad-Watch program ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. januar 2005 - 17:38 #39
Nej, mener jeg bestemt ikke, nej
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 17:56 #40
Hvis du går i netværkssteder og vis arbejdsgruppecomputere, få du vist alle 3 computere der - pc1 - pc2 - pc3 ?

Puha, ellrs så er der vist kun tilbage, at sammenligne opsætningen på PC3 med de 2 andre og se om man kan finde en eller anden forskel der.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. januar 2005 - 17:56 #41
Ja, alle kommer frem.
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 18:17 #42
Hvis du så prøver det samme fra/på PC2 og vil gå ind i en mappe på PC3, hvad siger den så?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. januar 2005 - 18:18 #43
Det samme, ingen ting sker der ?
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 18:25 #44
Hvad så hvis du gør det således:

Klik på start, klik på Søg, klik på computere eller personer, klik på computere på netværket, tast PC3 ind i feltet og søg.
Dobbelt klik på pc3 når den kommer frem, så skulle de delte mapper komme til syne, prøv at gå i en af dem.

Skriv lige hvis der kommer en melding (fejl)osv.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. januar 2005 - 18:29 #45
Ingen ting. Den skriver stadig at man ikke har redigheder til at logge på computeren
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 18:33 #46
Har du lavet en Gæstekonto på alle computerne ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. januar 2005 - 18:34 #47
Nej
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 18:39 #48
Prøv at lave en Gæstekonto på PC3 og se om du får adgang til den, fra f.eks PC2
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. januar 2005 - 18:39 #49
Okai
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. januar 2005 - 18:40 #50
Ingen hjælp
Avatar billede haverslev Novice
06. januar 2005 - 20:11 #51
Hvis det ikke kan fåes adgang med gæstekonto og der er deaktiveret firewall samt en delt mappe på maskinen, ja - så ved jeg snart ikke.
Har du prøvet at sammenligne opsætningen på PC3 med de 2 andre og se om man kan finde en eller anden forskel der.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
06. januar 2005 - 21:47 #52
Ja, men kan ikke finde den. Det er da mærkeligt?
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 10:45 #53
Virker det nu, med den nye router ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 15:51 #54
Nej, det hjalp intet.
Får stadig Time Out når jeg prøver at pinge de forskellige computere. Jeg kan ikke rigti forstå det ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 16:12 #55
Sådan ser problemet ud:

1. Ingen computere kan pinge hinanden (undtagen sig selv, sjovt nok ;)

2. På PC1 og PC2 kan man godt gå ind på dem, via Netværkssteder, men PC3 viser en fejlmeddelelse:

"Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at anvende det anmodede logontype på denne computer."
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 17:05 #56
Prøv lige at køre disse to på PC3

http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.

Virker det ikke, så prøv det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er uført, klik på Fix.
Når den er færdig genstart og så skulle det gerne køre.
(lspfix og winsockfix er ikke destruktive, så det er helt iorden at prøve dem. De ødelægger ikke noget)

Nu har du vel givet adgang i den nye router (firewall) hvis det er den du bruger.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 17:09 #57
Adgang ?

Jeg har lige kørt LSPfix. Der stod 0 repaired, fixed, osv. Skal der stå det eller hvad ?
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 17:12 #58
fint nok, kør lige winsockxpfix.exe  også
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 17:15 #59
Når jeg laver BackUp skriver den Error Saving File: Security osv?
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 17:24 #60
Er du logget ind som administrator på den pc ?
Tyder ikke på det.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 17:25 #61
Det er en administrator bruger jeg har, jo.

Men ikke selve administratoren.
Avatar billede dknsj Nybegynder
26. januar 2005 - 17:31 #62
puuuuuhaa skæld din computer ud den må ikke drille
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 17:32 #63
Hehe, har jeg også prøvet at lære den ;)
Avatar billede dknsj Nybegynder
26. januar 2005 - 17:34 #64
Mit råd ville nok være at tage backup af din pc nr. 3 og så formatere den og installere dit styrersystem én gang til.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 17:41 #65
Arr, det ka ikk vær rigtigt da ?
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 17:43 #66
Hmm, mærkeligt at den laver fejl i back-up og kommer med security begrænsning.

Prøv lige denne igen og se om ikke du kan følge den i vejledningen
http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip
http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.

dknsj > formatering osv. er det ikke lige drastisk nog, der er da "blidere" løsninger vi ikke har afprøvet endnu.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 17:56 #67
Skal man flytte nogen af de fire ting over i kassen under Remove i LSP-fixen ?
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 18:01 #68
Nej, sæt flueben i "I know what I am doing" og klik på finish, genstart comp.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 18:02 #69
Yes. Det har jeg gjort nu.
Men ingen forskel.
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 18:03 #70
check at du kan gå på nettet efter genstart.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 18:03 #71
Det kan jeg
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 18:04 #72
men ingen adgang i netværk fra/til de andre pc`ere ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 18:08 #73
Det fungere fint FRA pc3 og de andre imellem, men TIL pc3 stopper det.
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 18:13 #74
Du kører ikke med net-limiter, ad-watch eller en anden form for "blocker"
på den pc ?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 18:25 #75
Hmm, naa. Tror jeg ikke.
Har SpywareBlaster, men den blokerer da vist kun spyware. Hmmm, nej, det tror jeg ikk jeg har så ?
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 18:30 #76
Har du SpywareBlaster på den ene maskine eller er den også på de andre ?
Nu kender jeg ikke SpywareBlaster, men kan den deaktiveres og derefter prøve at komme ind på den, fra en af de andre pc`ere.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 18:33 #77
Nej, forresten, den ligger på alle. Så det burde ikke være det.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 18:42 #78
Så, nej, jeg er helt lost!
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 18:51 #79
Prøv at gå i start, klik på kør, skriv: regedit - OK
Find mappen
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
Klik på Lsa og find linien "restrictanonymous"
DB-klik på linien i højre side og sæt værdien til = 0
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 19:32 #80
Sku det så virke ? Uden genstart ?
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 19:34 #81
Ved ikke om det viker, men det er det jeg håber på.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 20:10 #82
Nej, det hjalp ikke noget
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 20:15 #83
Så kan det kun være en eller anden sikkeheds "barriere" der blokker for tilgangen.
Du er 100% sikker på at du har aktiveret en gæstekonto, delt en mappe, deaktiveret firewall.?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. januar 2005 - 20:25 #84
Ja, det er jeg 100% på.
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2005 - 20:31 #85
Ja, så ved jeg snart ikke.
Vi er enige om, at pc3 køre fint, kan koble op på nettet, kan tilgå de andre pc`ere, men som det eneste der mangler er, at de andre KAN komme ind på PC3 - korrekt?
Avatar billede cyberkox Nybegynder
27. januar 2005 - 07:07 #86
Jep
Avatar billede haverslev Novice
27. januar 2005 - 10:21 #87
Hmm, Prøv at gå i Start > Kontrolpanel > Administration > Tjenester.
Find Sikkerhedscenter og stop det. (kun på pc3) og se om du kan komme ind på den nu.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
02. oktober 2005 - 12:07 #88
Desværre har jeg ikke fået det til at virke, men da jeg for en måned siden skiftede til trådløst netværk fungerer det fint nu.

Takker for jeres svar og i får lige lidt point så tak ;)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
02. oktober 2005 - 12:09 #89
Hm, ved ikke hvad der skete. Jeg ville have delt pointene mellem os :S