Avatar billede hornbech Praktikant
17. december 2004 - 10:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Firewall og antivirus skal jeg vælge

Jeg vil gerne spørge om der er nogen der har nogle forslag til hvilken Antivirus og firewall vælge.

Hvilke er bedst?

Jeg anvender lige nu Nortons Internet security, men jeg har lade mig fortælle at nortons firewall og antivirus ikke er så godt som man tror, og har også fået at vide at den tager rimelig mange resurser fra computeren når den er aktiveret.

Hvad skal jeg vælge ? og gerne en forklaring på hvorfor

På forhånd tak
René
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2004 - 10:57 #1
Jeg ville vælge Bitguard (som vist nu hedder netop desktop firewall). Denne dansk producerede firewall implementeres som en service, hvilket betyder at den fylder lidt, kører hurtigt og er integreret i operativsystemet. Denne firewall giver høj sikkerhed. Skulle du operere i et netværksmiljø findes en server den til denne firewall der muligør administration af alle brugere fra en server. Du kan bl.a. lave en positiv liste over applikationer der kan startes på desktoppene. Dvs at brugerne sagtens kan downloade programmer som kazaa, fpipe og andre slemme ting, de kan bare ikke installere og starte dem. Høj sikkerhed

Mht antivirus bør du vælge en af de store, jeg bruger selv Mcafee, men der er flere andre der er lige så gode. Det er vigtigt at et antivirus program opdateres tit, og at firmaet bruger ressourcer på forskning. Hvad der er bedst er svært at sige, det svinger for uge til uge
Avatar billede alem Nybegynder
17. december 2004 - 11:01 #2
Jeg har tidligere kørt med Norton Internet Security. Sikkerhedsmæssigt fungerede det fint - men det tager utrolig mange ressourcer. Det tog lang tid at starte op og lukke ned. Bare det at trykke på højre museknap og åbne en menu tog ca. 5 sekunder.

Har prøvet Bitguard - det var ikke overskueligt og den lavede nogle mystiske ting så som at scanne hele tiden.

Nu er jeg gået over til Zone Alarm med firewall og antivirus og det virker perfekt. Min pc hakker ikke, starter hurtigt og og lukker hurtigt ned.
Avatar billede koehler Nybegynder
17. december 2004 - 11:41 #3
læs evt good vs. bad på cnet.com's reviews:

http://reviews.cnet.com/ZoneAlarm_Pro_55/4505-3667_7-31162893.html?tag=prmo1

http://reviews.cnet.com/Trend_Micro_PC_cillin_Internet_Security_2005/4505-3667_7-31162897.html?tag=promo2

der er også andre reviews, men disse 2 er vinnerne :) bruger personligt Trend under XP på min bærbar, virkelig brugervenligt, nemt at gå til! og så bruger det ikke ret mange resurser!
Avatar billede koehler Nybegynder
17. december 2004 - 11:45 #4
zone alarm er dog kun en firewall, hvor imod trend er både firewall, antivirus, spam-spy- blokker!