Avatar billede flashguru Nybegynder
17. december 2004 - 00:59 Der er 9 kommentarer

Vurdering af www.elitework.dk

Hej Eksperter.

Jeg kunne godt tænke mig at få en vurdering af min nye side
som jeg skal bruge til at søge job med. Siden består af et
online portfolio + lidt af hvad jeg kan tilbyde håber i vil se
på det, har brugt lang tid........www.elitework.dk
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 01:59 #1
<ole>

Da den var loaded, måtte jeg lige se den i et par forskellige browsere. Men det viste sig, det åbenbart skal se sådan ud ... og så er det vel meget godt  :)
En enkelt ting: Det ville være skønt at slippe for lydene. Måske en knap, så man kan tilvælge dem, hvis man ikke kan undvære dem.

/mvh
</bole>
Avatar billede heeris Nybegynder
17. december 2004 - 04:58 #2
/*
Den kan du godt være bekendt at lægge navn til :)

Da jeg testede brugte jeg:
Opløsningen: 1600 x 1200
Browser: Internet Explorer 6.0
OS: Windows XP pro med sp1 og sp 2 samt alle opdateringer
Andet: Mit browser vindue var maximeret

teknink og kompostion:
Teknisk set fungere sitet som det skal, alle links virker og er placeret nogen lunde i hendhold til det gyldne snit. Det giver en god kontrol fornemmelse.
Det kan ses at der er tænkt over hvor de enkelte elementer er placeret i forhold til hinanden, det viser overblik og indsik i grafisk design.
Der er grafisk overensstemmelse mellem tekst logo/bomærke, animationer og elementer.
Hvorfor du har en søge funktion via google søgemaskine kan jeg ikke forstå. Hvorvidt har den noget med elitework at gøre?
Er ikke helt så tilfreds med teksten på dine links. Alt andet tekst på sitet er væsentlig renere og blødere i udtryk. Det forstyrre helhedsindtrykket, og gør det også lidt svært at læse i høj opløsning, hvor alting er meget småt.

Tekstindhold:
Det er meget prof udtrykt, men kan også virke en smugle tørt. En potentiel arbejdsgiver skal få lyst til at læse mere under besøget. Det er ikke dårlig tekstet, men du kan sandsynligvis forbedre tekstens virke ved at bruge tekninkken "storytelling". Hvis ikke du kender til det vil jeg anbefale dig at undersøge det. Søg evt. efter det på google.

Lyd:
Lydende passer fint til de bevægelser de hænger sammen med. Syntes ikke du behøver at give brugeren mulighed for at slå lyden fra, da den ikke er dominerende eller vedvarende. Det er mere ved brug af musik en sådan funktion bliver nødvendig.

Håber det kunne bruges :)

*/
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 05:40 #3
heeris >> Er det samme site, vi kikker på?

Jeg ser et site, hvor der er lagt et ekstremt stramt (og desværre meget dominerende) grid ned over siden.

Ventsre side af hovedfeltet forholder sig, pånær nogle forholdsvis få - omend skæmmende - pixels, nogenlunde til dette meget rigide grid.

I højre side vælter alt derimod rundt, fuldstændig uden at forholde sig til nogen linie i resten af 'kompositionen'. Der er bare intet, der holder kant med noget somhelst ... alt sejler.

flashguru >> Fjern baggrunden og lav de to toppe lige høje. Så vil det begynde at hænge bedre sammen.
Det er nogle klaustrofobisk snærende bånd, du har lagt på dig selv med den baggrund - udover, at den virker voldsomt dominerende og forstyrrende. Det kan næsten kun gå galt med den present  :)
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2004 - 05:47 #4
PS: Hvad lyden angår, så har jeg svært ved at se begrundelsen. Hvad er det, lydene skal illustrere og/eller hjælpe brugeren med?
Synes du, de støtter ... i så fald, hvad?
Synes du, de 'bringer handlingen videre' ... i så fald, hvordan?

Er der ikke en velbegrundet mening med en lyd - eller grafik element for den sags skyld - og dennes placering, vil den somregel opfattes som støj.
Avatar billede popsy Novice
17. december 2004 - 11:44 #5
Jeg er fuldstændigt vild med den!

Lydene er præcis som jeg forventer dem, designet glider perfekt, specielt når det åbnes første gang hvor man hele tiden kan se at noget er på vej!

Google søgeboksen undrer jeg mig over, synes ikke den hører til, som det allerede er sagt.

Jeg kan ikke få racerbil spillet til at virke, men det er nok mig der gør noget forkert :D

Det eneste der umiddelbart irriterer mig, er at de to topbilleder ikke passer sammen, se http://www.clan-ffj.dk/side.JPG
Avatar billede arnums Nybegynder
17. december 2004 - 13:46 #6
Jeg syntes også det ser fint ud, nu er sådanne sider(flash+lir)også lige mig.(og jeg har set denne før)
Den skiller sig dejligt udfra mængden af danske sider(størstedelen)
Lyden skal blive der, en sådan side uden lyd, går IKKE!(evt. et theme i baggrunden)
Eneste kritik: knap teksterne er slørede, de skal nok sættes på en hel px
              animationerne må gerne være lidt hurtigere/flydende.
Avatar billede flashguru Nybegynder
17. december 2004 - 22:08 #7
Tak  for de gode kommentar jeg kan høre jeg skal arbejde lidt i nu med flash
blandt andet med menu teksten skal nok vende tilbage når den er færdig tak for det drenge..................
Avatar billede heeris Nybegynder
18. december 2004 - 19:00 #8
glæder mig til at se resultatet :)
Avatar billede snake-zone Nybegynder
21. december 2004 - 21:51 #9
det kan godt være at jeg ikke stiller de store krav men jeg synes det er til en top 10. nok noget af det bedste je har set længe...

nu er jeg ikke den store nød inde for web design men du måtte godt lave noget flash for mig