Avatar billede niazy Nybegynder
15. december 2004 - 20:32 Der er 19 kommentarer

Komplet url-liste over alle netbutikker med indløsningsaftale hos

Hej Alle

Er der nogle som kan hjælpe med en komplet liste
over samtlige netbutikker med godkendt indløsningsaftale?

Jeg behøves ikke en kategoriseret liste, men blot en
liste over samtlige PBS godkendte webbutikker.
Avatar billede moskjaer Nybegynder
16. december 2004 - 08:46 #1
Må man spørge hvad du skal bruge det til?
Avatar billede niazy Nybegynder
16. december 2004 - 13:01 #2
jeg er i gang med en e-handels portal (enu.dk), i første omgang kun for e-mærkede
butikker, men jeg vil også lave en sektion for PBS godkendte butikker.
Avatar billede niazy Nybegynder
16. december 2004 - 13:02 #3
så ville det være cool hvis en eller anden sad med en komplet liste for så skal jeg udelukkende bare selv indeksere linksne
Avatar billede freight Nybegynder
16. december 2004 - 14:16 #4
Jeg tvivler egentlig på at en sådan liste er tilgængelig. Du vil jo egentlig have indblik i PBS' kundekartotek...
Avatar billede niazy Nybegynder
16. december 2004 - 14:27 #5
Altså, alle siderne er derude, jeg kan jo bare gå i gang med at
finde dem selv men det vil tage nogle dage.. der er ikke mere end
2000 butikker i DK så det er ikke en opgave som er uoverskuelig,
men jeg vil blot forsøge at spare noget tid.

med mindre altså det er hemmeligt hvilke butikker som modtager
dankortbetalinger i sin netbutik..
Avatar billede niazy Nybegynder
16. december 2004 - 14:45 #6
det behøves ikke at være en komplet liste over
samtlige kunder som har har fået indløsningsaftale, men blot en liste over de aktive ville være en stor hjælp.
Avatar billede freight Nybegynder
16. december 2004 - 14:51 #7
Det er jo ingen hemmelighed hvem der modtager dankort, da man jo skal skilte med det på sin hjemmeside. Jeg tror bare ikke en sådan liste findes...

Hva i alverden skulle den da bruges til - udover det du har tænkt dig?
Avatar billede niazy Nybegynder
16. december 2004 - 15:05 #8
faktisk er jeg helt ligeglad med de inaktive :)
Avatar billede niazy Nybegynder
16. december 2004 - 15:16 #9
Jamen det kunne være en offentliggjort liste som f.eks. den liste
http://www.e-maerket.dk/sw102.asp
Avatar billede freight Nybegynder
16. december 2004 - 15:24 #10
Tja, men forskellen er jo at E-mærket er til for forbrugerne, og derfor har de en interesse i at reklamere med hvilke shops der har mærket.

PBS derimod har butikkerne som kunder, og de er sådan set ligeglade med forbrugerne i den henseende, og derfor har de heller ikke noget behov for at skilte med deres indløsningsaftaler...
Avatar billede niazy Nybegynder
16. december 2004 - 15:34 #11
Jo hvorfor ikke, PBS tjener da pr. salg i butikkerne samt på nye butikker,
så det måtte da efter min opfattelse være i PBS'S interesse at få folk til at
handle i butikkerne..
Avatar billede niazy Nybegynder
16. december 2004 - 15:36 #12
Muligvis er forbrugerne irrelevante for PBS, men jeg forestiller mig da ikke
at PBS er ligeglad med handel i netbutikkerne..
Avatar billede freight Nybegynder
16. december 2004 - 15:38 #13
En nærliggende løsning ville jo så være at spørge dem selv, de må vel være de nærmeste til det, såfremt der ikke er en eller anden der har siddet og lavet slavearbejdet - men med alle de butikker der kommer og går er det jo nærmest en uoverskuelig opgave at holde opdateret, med mindre det er PBS selv der gør det...

Iøvrigt tror jeg ikke en sådan liste ville fremme salget. En shop uden dankort sælger simpelt hen ikke, med mindre det er en eller anden ukendt niche man har fundet, hvor man er alene på markedet. Jeg havde stort set intet salg i min shop indtil jeg fik dankort, og derefter gik det kun fremad... Folk ser det jo også som et kvalitetsstempel af en shop at den har råd til dankortløsningen.
Avatar billede niazy Nybegynder
16. december 2004 - 15:44 #14
helt enig!, jeg har også spurgt PBS direkte, men de ville ikke udlevere denne form for info. Med al respekt, og uden sure miner accepterer jeg selvfølgelig det. Men derfor opgiver jeg ikke min søgen efter en evt. hjemmestrikket liste. :)
Avatar billede duckie2 Nybegynder
17. december 2004 - 10:04 #15
Freight det vil jeg slet ikke give dig ret i! Min webshop handler for det meste med erhvervsdrivende. mange af dem vil ikke betale med dankort hvilket jo er logisk nok.
Avatar billede freight Nybegynder
17. december 2004 - 11:48 #16
Duckie: Ja, over for erhvervsdrivende er det jo en anden snak. Jeg gik ud fra at vi mente salg til almindelige forbrugere...
Avatar billede duckie2 Nybegynder
17. december 2004 - 12:09 #17
Problemet med , at få en afløsningsaftale med PBS er, at de kræver, at man har  plus 10000 kr. på kontoen . Lidt svært med et vare lager på 100000 kr.
Avatar billede freight Nybegynder
17. december 2004 - 12:12 #18
duckie2: Narh, de kræver såmænd ikke plus på kontoen. De kræver en garanti fra banken. I mit tilfælde skulle denne ganranti være på 50K. Jeg fik så oprettet en spærret konto med en kassekredit på 50K, som PBS kan hæve på såfremt der er fordringer fra kunder...

Med kun 10K som krav skulle det da være et lille problem...
Avatar billede duckie2 Nybegynder
17. december 2004 - 12:34 #19
havde forstået det som om, at det skulle være + . Så burde det da være til at klarer