Avatar billede electra Nybegynder
15. december 2004 - 12:55 Der er 7 kommentarer

Flash/html/javascript- sjov

Hej eksperter,

I virkeligheden skulle dette spørgsmål nok mere være placeret i kategorien (d)html eller noget. Anyway, der er sikkert nogen her der kan hjælpe.

Er ved at lave en side der skal:
1. Skal have en flash-intro & pre-loader (ren flash)
2. Skal kunne enlarge i et popup-vindue, fixed size (vel javascript, tænker jeg)
3. Skal have en Flash menu.

Har ledt med lys og lygte efter noget der kunne bruges til sidstnævnte herinde; desværre uden held. Jeg ønsker en side uden så meget bøvl, da den skal kunne opdatere et varekatalog hele tiden - ergo skal det hele ikke være i Flash. Er det muligt at lave en nasty lille combo, hvor man via tabeller eller Frames (6 styk) i html'en, får Flash-menuen til at hente html-filer, der så bliver vist i et enkelt vindue på siden?
Jeg er åben for forslag, men jeg fatter hat af xml, så pas lige på før i begynder at foreslå sådan noget snas.
Det svar der bedst kan beskrive hvordan det hele kan kombineres, bliver belønnet
Avatar billede pyroman Nybegynder
15. december 2004 - 16:10 #1
Jeg fatter ikke helt hvordan den der menu skal bygges op - men du åbner en side i et frame med:

getURL("side.html", "framenavn");
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
15. december 2004 - 16:11 #2
Varekataloget, er det bare tekst og billeder? Mon ikke du skal have fat i en database, og så få flash til at snakke med den? F.eks, noget ala det her:
www.ullebulle.dk
Avatar billede electra Nybegynder
16. december 2004 - 10:08 #3
->Mr. Baluba, det kunne meget vel være ligesom www eksemplet du foreslog. Siden er meget grafiktung, og der skal lægge et billede på hele baggrunden. Top og bund skal bare "være", men kunne det være muligt at lægge et felt i midten, hvorfra der bliver hentet ind fra en database? Den kører godt nok hurtig den side du har linket til, det gad én godt nok gerne vide hvordan de har kriglet.
-> Pyroman. Tak for forslaget, men getURL lader til at være alt for simpelt til at det rigtig kan bruges, da hver side der skal hentes ind skal indeholde forskellig layout, og javascript til at åbne nye vinduer med forstørrelse af produkterne. Er det ikke rigtig at det er et eller andet begrænset html der kan bruges?
Avatar billede mr-baluba Nybegynder
16. december 2004 - 15:06 #4
Det er mig der har lavet den side. Du kan godt lave det du siger i flash tror jeg, men jeg kan ikke hjælpe hvis du vil bruge java :P Det bliver ret hurtigt selvom hvert "produkt" skal præsenteres med meget grafik, fordi alt content bliver kun hentet når brugeren ber om det. Så det er jo kun sidens layout der skal hentes ved start.
Avatar billede electra Nybegynder
16. december 2004 - 22:22 #5
Okay, der må da også være andre muligheder for at lave pop-up vindue der kan vise forstørrelsen af produktet end lige javascript. Lad os sige jeg kan komme rundt om det... Hvad har du så gjort? Hvad er hemmeligheden?
Forstår så udemærket godt hvad du siger tilsidst med hensyn til layout og al grafikken, og det var da også derfor jeg havde troet man skulle lave noget med nogle rammer og noget værk. Er du ikke sød at fortælle mig hvordan DU har gjort på ullebulle?
Avatar billede pyroman Nybegynder
16. december 2004 - 22:32 #6
Altså har satdig ikke forstået... (er lidt langsom) - vil du vise nogle billeder i flash, et html frame eller i et popup-vindue?
Avatar billede electra Nybegynder
17. december 2004 - 02:49 #7
Hey Pyroman,
Jeg tror da bare at jeg er ring til at forklare. Menuen og introen skal animeres på fedeste vis - noget som man egentlig kun kan i Flash. På siden skal der være grafik og tekst i et felt (ca. 1/4) af siden, muligvis i html. Noget af grafikken, til produktfremvisning, skal kunne vises i forstørret udgave i et nyt vindue - altså popup. Håber du forstår det bedre nu - måske endda så godt at du har et bud på hvordan opgaven kan løses? ;) Hvem ved?