Avatar billede ssstamme Nybegynder
15. december 2004 - 11:08 Der er 6 kommentarer

Oprette forbindelse mellem to computere, altså et LAN

Hej Eksperter ..

Jeg har haft 3 computere til at "snakke" sammen gennem en switch, således det har været muligt at spille spil mod hinanden.

Men nu vil den ene computer ikke lege med mere...

Hvis jeg trykker på Vis arbejdsgruppe computere søger den og popper op med at MShome ikke er tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksresource blah blah ...

Det mærkelige  er at jeg kan se den computeren på den anden computer...

Hva satan kan der være gået galt ?

Har prøvet med og uden firewall ...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. december 2004 - 12:21 #1
kør guiden, og brug disketten på den pc , som ikke virker.
Hvad der kan være sket..?
ellers kan du evt. prøve systemgendannelse, fra da det virkede.
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 10:48 #2
Du kan prøve at lave en ny protocol på hver maskine.
Gå til dit lan og vælg ipx/spx/netbios under installer.
Den køre på computernavn og ikke i.p.
Husk også lige at køre en "guiden netværksinstallation" den finde du i kontrolpanet på din xp maskine.
Så er jeg sikker på at det kommer til at virke.
Husk at genstarte.
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 18:06 #3
Problemet løst?
Avatar billede patrion Nybegynder
10. januar 2005 - 13:35 #4
Er du tilfreds med hjælpen?
Avatar billede ssstamme Nybegynder
11. januar 2005 - 08:12 #5
Hej ...

Tjo .. Jeg er kommet så vidt at jeg nu kan se begge computere på netværket.

Men hvis jeg starter et LAN-spil op i CS, kan jeg ikke finde den anden ..

Har fjernet SP2 på den ene computer, men kan ikke finde afinstalleringen på den anden. Altså når jeg går ind i fjern/tilføj programmer ligge SP2 der ikke og det er wierd ..

MVH HOwsa
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. juni 2005 - 20:42 #6
(Er denne stadig aktuel?)
GENERELT: http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/