Avatar billede pulleer Nybegynder
14. december 2004 - 19:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvordan brænder man cd fra pladespiller

Jeg vil gerne brænde mine gamle vinylplader over på cd.Hvordan gør jeg det nemmest og samtidig med den bedste kvalitet.
Avatar billede webgon Nybegynder
14. december 2004 - 19:45 #1
Jeg vil anbefale dig at bruge programmet PolderbitS Sound Recorder (se mere på www.polderbits.dk - hvorfra du kan downloade en fuldt funktionel trial-version).

Derefter skal der nogle kabler til, du kan få hos din TV/radio forhandler. Typen af disse kabler varierer afhængigt af pladespillerens type, tag den eventuelt med op og spørg forhandleren.

Derudover er det vigtigt din PC har 2 Aux IN porte til stereolyd. En hvid til LEFT-lydsporet, og en rød til RIGHT-lydsporet.

Når alt er tilsluttet, starter du afspilleren, og optager det med PolderbitS med angivelse af source: Wave (ingoing channell). PolderbitS kan gemme i et utal af formater, deriblandt mp3.

Husk at musikken stadigt er ophavsretligt beskyttet, men det er lovligt at kopiere CD'ere til eget forbrug :-)

/webgon
Avatar billede webgon Nybegynder
14. december 2004 - 19:45 #2
Undskyld, linket er selvfølgelig: www.polderbits.com =)
Avatar billede patrion Nybegynder
14. december 2004 - 20:15 #3
Skal det ikke være micofoningange der skal bruges.Der er jo ikke forforstærker i pladspiller.Eller køre vi over forstærken.
Avatar billede pulleer Nybegynder
14. december 2004 - 20:42 #4
okay webgon.
tak for svaret,det må prøves.
pulleer
Avatar billede pulleer Nybegynder
14. december 2004 - 20:43 #5
tak fordet webgon.
det må prøves.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. december 2004 - 21:29 #6
Næsten det samme her:
http://eksperten.dk/spm/511876
Bemærk detaljen med "RIIA forstærker" ...
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2004 - 02:13 #7
Du må IKKE bruge din mikrofonindgang! Du kan ødelægge dit lydkort med det.

Du skal forbinde fra "Line out" eller båndoptagerudgang på din forstærker til "Line in" på dit lydkort.
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2004 - 02:15 #8
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. december 2004 - 06:43 #9
<pulleer>: Nu må du da have fået nok info ? Feedback ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2005 - 19:13 #10
???
Avatar billede pulleer Nybegynder
01. april 2007 - 12:48 #11
Jeg takker for de mange svar.