Avatar billede tildemis Nybegynder
13. december 2004 - 19:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mus til spil

Hejsa!

Skal købe en mus til julegave, men er på bar bund....

Den skal bruges til spil og skal kunne reagere og klikke hurtigt.
Det er spil bl.a. på Komogvind - Rocket21, som er en slags kabale spil, hvor det skal gå hurtigt......?!?

Må gerne være trådløs, men er den salgs langsommere en een med hale på?

Har en Logitech M-BA47 m. hale, men klager over hastigheden.

Gode råd modtages gerne :O)

Mange julehilsner
tildemis

p.s. han skal også have Altec Lansing 621 højtalere, så musen behøver ikke koste en million.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. december 2004 - 20:05 #1
Jeg vil anbefale en trådløs Logitech MX1000 lasermus, som jeg har skrevet lidt om her:
www.eksperten.dk/spm/562421.

Eneste ulempe er at frem- og tilbageknapperne ikke fungerer i Firefox, men kun i Internet Explorer. Ellers en rigtig lækker og præcis mus.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. december 2004 - 20:05 #2
Optisk - absolut!
Og med ledning eller via en form for ladestation. Ellers bliver batterierne brugt op på få uger!!!

Her er luksusudgaven:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=486,CONTENTID=9438&ad=emea_lghp_dec04

eller

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2135,CONTENTID=9086

eller

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2135,CONTENTID=4999
(Denne har jeg pt. som prøve for mit arbejde...)

(Prisen er også derefter - sorry)
Avatar billede patrion Nybegynder
13. december 2004 - 20:10 #3
Hvis den skal bruges til spil skal du købe en wheel mus type og ikke en trådløs.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18736
Avatar billede tildemis Nybegynder
13. december 2004 - 20:21 #4
MX700 har jeg selv på arbejde, men synes at den er "tung" for en damehånd *s* Men det er jo heller ikke mig, der skal bruge den.

Men nu er der delte meninger om hale eller ikke hale?
Er det ok uden hale - bare der er laderstation til?
Avatar billede hrvig Nybegynder
13. december 2004 - 20:43 #5
MX 310 eller MX 510. Begge rimlig billige og super kvalitet.. Har selv en MX 310 og bruger den til seriøs cs. MX 510 er ligeså god.. Anbefaler klart en af dem!
De holder meget længe og er af super dejlig kvalitet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. december 2004 - 21:27 #6
Kører med en MX 510 til fordel for en droppet trådløs. Trådløs giver for meget lag i CS.
Har godt nok ikke prøvet en trådløs lasermus.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
14. december 2004 - 09:20 #7
ENIG med Dragon....

jeg har selv lige købt en mx510.... 700 er alt for tung og mx1000 er altfor dyr og virker af lort i mange spil....

Køb en MX510 og en icemat2 og en masse teflon.... så skal du bare se :)
Avatar billede hrvig Nybegynder
14. december 2004 - 14:19 #8
køb hellere en funC, icemat larmer og er kold. :)
Avatar billede tildemis Nybegynder
14. december 2004 - 14:37 #9
MX510 - bliver det  *ss*

Tak til jer alle for respons - glædelig jul
Avatar billede hrvig Nybegynder
14. december 2004 - 14:41 #10
glædelig jul og godt nytår :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
14. december 2004 - 14:42 #11
Tak og i lige måde! :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2004 - 14:54 #12
icemat larmer og er kold.

Ganske rigtig, men den er præsis, let og hurtig, som jeg syntes er afgørende når man spiller f.eks. CS.

Og god jul til dig  :-)
Avatar billede hrvig Nybegynder
14. december 2004 - 15:15 #13
ej, det der pis gider jeg ikke høre på :)
En Icemat larmer, er kold, faktisk ikke så præcis som en fUNC, måske pænere, da ikke mere let.. Gider slet ikke høre på det der lort :)
God Jul anyways :)