Avatar billede jmax Nybegynder
13. december 2004 - 19:53 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

mayn.dk (ny hiphop portal)

Jeg er i gang med at udvikle en ny dansk hiphop portal, men inden jeg går videre med programmeringen vil jeg meget gerne høre hvad i synes om designet?

http://udvikling.maxerne.dk/mayn.gif

Al kritik modtages med glæde og point til gengæld ;)

Med venlig hilsen

Jacob Max Jensen
Web ansvarlig, mayn.dk
Avatar billede websurfer Nybegynder
13. december 2004 - 20:07 #1
Det ser jo meget godt ud. Toppen med det "skæve" billede, logoet og nyhederne fungerer rigtig godt.

Menuen er dog lidt for diskret efter min mening. Faktisk troede jeg først, at der ikke var nogen menu. Jeg opfattede bare den skrå tekst under billedet som noget "snik-snak". Det ser ikke så "navigations-agtigt" ud. Måske skulle du lave en tydeligere menu i venstre side, hvor der alligevel er plads til det.

De grå-brune farver fungerer godt sammen, og designet er meget behageligt at se på. For at det ikke skal blive for kedeligt kunne man dog vælge at fremhæve enkelte elementer i en anden farve.
Avatar billede apo Praktikant
13. december 2004 - 20:14 #2
Lækkert anderledes men stilet design... Det vil dog pynte med lidt (bare lidt) grafiske elementer i andre farver (bannere, statements, etc.) for at bryde med de brune/gyldne nuancer. Logoet er rimelig stilet, og harmonerer med resten af siden.

Jeg kan godt lide farvevalget og selve grunddesignet. Det er behageligt for øjnene at kigge på :-)

8 @ 10

Apo
Avatar billede apo Praktikant
13. december 2004 - 20:19 #3
Jeg er enig med websurfer i, at menuen er for diskret. Dog mener jeg at hvis du blot fremhæver den (gør skriften tydeligere) vil det være den absolutte prik over i'et (den er med til at gøre designet anderledes og spændende, så jeg synes at du skal beholde den).

Min mening...

Apo
Avatar billede jmax Nybegynder
13. december 2004 - 20:43 #4
Okay jeg har lyttet lidt til jer og er noget frem til:
http://www.udvikling.maxerne.dk/mayn_new.gif

Hvor er det lidt mere præcist i gerne vil have mere farve? :)
Avatar billede apo Praktikant
13. december 2004 - 21:25 #5
Røde farver vil skabe lidt kontrast. Evt. kan du give den skæve menu en rød baggrund, og det samme med login-knappen. Det skal selvfølgelig være en afdæmpet rød farve der ikke virker for skrigende, og passer til grundfarverne.

Apo
Avatar billede jmax Nybegynder
14. december 2004 - 09:51 #6
Tak til jer begge :)
Vil meget gerne have flere vurderinger så bar skyd mig ned med kritik alle sammmen.

apo -> Har leget lidt med det røde men synes sku ikk jeg kan få det til at se overbevisende ud.
Avatar billede jmax Nybegynder
14. december 2004 - 13:40 #7
Jeg har valgt at lukke.
Så apo smid lige et svar så du også kan få point ;)

Siden vil senere komme op til vurdering når den er programmeret.
Avatar billede apo Praktikant
14. december 2004 - 18:43 #8
Jamen, så får du da et svar :-)

Hmm... Har du prøvet dig frem med en lidt mørkere rød?

Hvis dit problem omkring implementering af rød farve i dit design er, at få farverne til at harmonere kan du prøve her: http://www.colormatch.dk/

Apo
Avatar billede apo Praktikant
14. december 2004 - 19:01 #9
Lidt mere: Personligt ville jeg fjerne Chart.dk-grafikken (tælleren), da den i mine øjne trækker designet ned... Hvilket er synd, når du nu har et ellers lækkert harmonisk design.

Du skriver at du vil lave en hip-hop portal. Har du overvejet hvad der skal være af indhold? Til at starte med kan du måske pynte designet med et par CD-covers (forsiderne på nogle udvalgte hip-hop skiver) for at skabe den rette stemning.

Du skal i den forbindelse huske at spørge pladeselskaberne bag de enkelte CD'er om lov, inden du lægger deres covers ud på dit site (ellers overtræder du loven om ophavsret). Skriv en mail til dem og spørg om lov, så kan jeg ikke forestille mig andet end at de siger ja tak til lidt gratis reklame :-)

Apo
Avatar billede jmax Nybegynder
14. december 2004 - 19:44 #10
Så er jeres svar acceptertet. Alt det med indhold og rettigheder har jeg styr på, så nu glæder jeg mig bare til at få lidt gang i siden.

Tælleren bliver fjernet igen da jeg godt kan se den ikke ligefrem pynter alligevel ;)
Avatar billede apo Praktikant
14. december 2004 - 20:29 #11
Tak for points :-)

Jeg håber at du fik de vurderinger du skulle bruge.

Apo