Avatar billede ioni Nybegynder
13. december 2004 - 16:09 Der er 1 løsning

Skrive til MS Dokumenter fra java med Jakarta POI

Hej,
Er der nogen der har erfaringer med at skrive til word, excel powerpoint, visio og ms project ved hjælp af Jakarta POI.

Jeg skal skrive data til header og footer for i alle sider i de pågældende dokumenter.

Er der evt. nogen der har en anden løsning til ovenstående end brug af Jakarta POI.

Takker :-)
Avatar billede osandum Nybegynder
18. december 2004 - 13:33 #1
Jeg har anvendt POI til at producere dataudtræk i Excel.  Jeg lavede først en skabelon i Excel med kolonnenavne, layout, formattering osv.  I javaprogrammet indlæser jeg først skabelonfilen, tilføjer så data til cellerne og gemmer til slut resultatet som fil.

Noget ala:

// Read template:
InputStream template = new FileInputStream(...);
HSSFWorkbook xlBook = new HSSFWorkbook(template);
template.close();

// Add data:
HSSFSheet xlSheet = xlBook.getSheetAt(0);
xlSheet.getRow(12).getCell(3).setCellValue("test");
xlSheet.getRow(12).getCell(4).setCellValue(42.0f);

// Save result:
OutputStream result = new FileOutputStream(....);
xlBook.write(result);
result.close();

Samme metode må kunne bruges for de øvrige dokumenttyper, der understøttes af POI.