Avatar billede tjaz Nybegynder
13. december 2004 - 01:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til program?

Jeg har netop hentet det komplette eks. der er med at lave en app. som kan vise hjemmesider på adressen (den zip fil man kan hente i bunden af siden):

http://www.adp-gmbh.ch/win/misc/mshtml/

Men når jeg så forsøger at compile det får jeg følgende fejl (bruger Dev-C++, måske er det dét som er forkert?):

In file included from c:\mshtml~1\mshtml~1.cpp:2:
c:\mshtml~1\HTMLWindow.h:5: exdisp.h: No such file or directory
c:\mshtml~1\HTMLWindow.h:6: mshtml.h: No such file or directory
c:\mshtml~1\HTMLWindow.h:7: mshtmhst.h: No such file or directory

But why?

//TjaZ
Avatar billede stormy Nybegynder
13. december 2004 - 08:47 #1
Det er yderst muligt, at problemet skyldes at du bruger Dev-C++, idet de headerfiler du bruger tyder på at det program du gerne vil oversætte bruger Internet Explorer som COM-object. Og jeg er ikke sikker på at de nødvendige header-filer til dette findes i Dev-C++.
Microsofts C++ er være et bedre bud på en compiler med de nødvendige header filer.
(Standard C++ er en ting - Microsofts headerfiler noget andet !)
Avatar billede bertelbrander Novice
13. december 2004 - 20:04 #2
Jeg forstod på -kick- (det andet spørgsmål) at han havde fået det oversat med mingw, der står også på siden at han har brugt mingw til at oversætte, så det burde virke.

Men jeg kan heller ikke oversætte med mingw.

Jeg lavede nogle få trivielle rettelser for at få det til at kompilere med Borland.
Avatar billede tjaz Nybegynder
14. december 2004 - 16:37 #3
Laver lige et nyt