Avatar billede zcary Nybegynder
12. december 2004 - 12:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Email problemer

Kan jeg få en gratis e-mail som jeg selv bestemmer skal hedde foran og bagefter @ og ender på .dk fx zc@ry.dk

Og kan man få en hotmail.dk???
Avatar billede mortengrau Nybegynder
12. december 2004 - 12:35 #1
Du kan i hvert fald ikke få en hotmail.dk-konto, da Microsoft har rettighederne til dette domæne. Og de tilbyder kun hotmail.com-konti så vidt jeg er orienteret.
Avatar billede zcary Nybegynder
12. december 2004 - 12:37 #2
Hvad så med en man selv vælger??
Avatar billede tjaz Nybegynder
12. december 2004 - 12:38 #3
Det er kun 100% muligt at bestemme hvad der står både foran og bagefter @ hvis du ejer domainet (det som står efter @). Dog er der nogle udbydere, som gør det muligt for dig at vælge mellem flere forskellige fx mener jeg at teledanmark gør det.

I det tilfælge du nævnet (zc@ry.dk) skal du ind og have fat i ry kommune for at det er muligt for dig at få en email adresse med nævnte navn og det tror jeg ikke du skal regne med at få, medmindre du arbejder for kommunen.

Håber det var svar nok på dit spørgsmål.

//TjaZ
Avatar billede zcary Nybegynder
12. december 2004 - 12:42 #4
Det var ikk lige den e-mail det var nu en som jeg havde i tankerne og jeg arbejder sådan set heller ikk i ry. så er der vist ikk nogen udvej
Avatar billede tjaz Nybegynder
12. december 2004 - 12:45 #5
Det var også bare ment som et eks.

Havde du skrevet zc@microsoft.dk havde jeg bare sagt du skulle have fat i microsoft i stedet for ry kommune :) ...

Men som sagt, hvis du skal have 100% kontrol over email adressernes navne er du nødt til at eje det domain som det drejer sig om (det som står efter @)

//TjaZ
Avatar billede zcary Nybegynder
12. december 2004 - 12:59 #6
Yep