Avatar billede 4bendix Nybegynder
12. december 2004 - 12:25 Der er 8 kommentarer

Sort/hvis med et S-vhs alm med andet ?

Hej eksperter - jeg har et problem med mine s-vhs stik. Jeg har et kabel hvor det hele er samlet - her fungere det hele fint...
Nu ville jeg forsøge at benytte et andet S-vhs kabel, da det er afskærmet, hvor det andet ikke er.
Problemet ligger i at jeg får et sort hvid signal med det ene kabel og ikke med det andet. Begge kabler kører ind is sammen scart stik, og samme indgang i comp.
Jeg har skriftet frem og tilbage et par gange - med det ene er det fint, og med det andet er det sort hvid.
Nogen der har en forklaring på det ??
Avatar billede mortengrau Nybegynder
12. december 2004 - 12:31 #1
Så vidt jeg kan forstå er det billedet fra din computer der bliver s/h på fjernsynet??
Prøv at tjekke hvor mange AV-kanaler dit fjernsyn har...
Det kan nemlig være at det har en speciel AV/S kanal til s-vhs signal. I så fald burde det fungere hvis du skifter over til denne kanal.
Avatar billede mortengrau Nybegynder
12. december 2004 - 12:32 #2
Men det lyder mærkeligt at det fungerer med det andet kabel...
Avatar billede 4bendix Nybegynder
12. december 2004 - 13:10 #3
Ja meget jeg fatter heller ikke nogen ting af det :(
Avatar billede 4bendix Nybegynder
12. december 2004 - 13:11 #4
S-vhs løber ind i det samme scart - jeg lader scart sidde i fjernsynet og bytter som det eneste S-vhs. Underligt nok så bliver det s/h når jeg sætter det nye i ?
Avatar billede mortengrau Nybegynder
13. december 2004 - 21:47 #5
Kan ikke lige se hvad du ellers kan gøre, andet end at spørge i din lokale elektronikforretning... Det er formentlig det nye kabel der er noget i vejen med.
Avatar billede mortengrau Nybegynder
13. december 2004 - 21:49 #6
Fandt lige denne side som måske kan hjælpe dig:
http://www.hol.dk/traad.asp?fID=2&tID=165008
Avatar billede mortengrau Nybegynder
13. december 2004 - 22:28 #7
og denne guide: http://www.eksperten.dk/artikler/15  :-)
Avatar billede 4bendix Nybegynder
14. december 2004 - 13:08 #8
Tak - jeg har læst og prøvet det hele igennem, men intet hjælper!
Kablet er jo det samme - jeg har bare købt et nyt (der skulle være mere afskærmet) ret dyrt S-vhs. Jeg har nu prøvet kablet andetsteds og der er ingen problemer?
Jeg er virkelig i vildrede, så hvis der skulle være nogle ideer, er de meget velkomne - tak!