Avatar billede j-bertel Nybegynder
11. december 2004 - 16:59 Der er 20 kommentarer

Bærbar fungerer ikke ordentligt på trådløst internet - på batteri

Hvad er det som foregår??
Min bærbare pc fungerer godt på trådløst internet når stømmen er sat til, men ikke når den kører på batteriet - så er den EKSTREMT langsom. Altså når jeg kører via min Topcom wbr 611 router. På f.eks. bibliotekets hotspot funger den perfekt på batteri.
Avatar billede morteeart Nybegynder
11. december 2004 - 17:08 #1
overvejet at skrive hvilken bærbar du har ? og specifikationerne på den.
Avatar billede j-bertel Nybegynder
11. december 2004 - 18:17 #2
Jo, det er en Medion 42200, centrino 1,7GHz, 512Mb hukommelse m.XP home - er det nok?
Avatar billede morteeart Nybegynder
11. december 2004 - 20:21 #3
tjaa, firmanavnet Medion kunne næsten være den hovedsagelige grund.
De producerer det væreste lort i verden.

Men det er underligt hvis din router skulle påvirke hastigheden.
Kunne det være at du har noget software kørende ?
Avatar billede j-bertel Nybegynder
11. december 2004 - 21:00 #4
Hvorfor mener du at Medion laver noget skidt?
Og nej, det handler ikke om at jeg har noget software kørende samtidig - ikke andet end Internet Eksplorer. Og det fungerede jo fint på batteri når jeg var på et hotspot - altså en anden router(eller hvad sådan et hotspot nu bruger)
Avatar billede morteeart Nybegynder
11. december 2004 - 21:03 #5
Fordi at 8 fra min HTX klasse købte noget medion, og alle sammen brændte sammen pga. dårlig hardware. (cybercom)

Men det lyder meget mystisk.
Avatar billede plazm Nybegynder
11. december 2004 - 21:08 #6
morteeart, nu er det self en træls situation dine kammerater er i, men jeg kender 3 der har Medion uden at have problemer ? Selv er jeg lidt ligeglad da jeg invisterede i en Asus.
Nå back to topic
J-bertel, hvilket netkort bruger du? Har du strømbesparende software der styrer dit hardware? Og hvor langt er der til routeren ?
Avatar billede j-bertel Nybegynder
11. december 2004 - 21:18 #7
Til plazm
Det står Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Netw. Jeg ved ikke hvad du mener med strømbesparende software som styrer mit hardware. Der er selvfølgelig noget i XP som kan få skærmen slukket efter nogen minutter, men er det det du mener? Afstanden til routeren er tilsyneladende underordnet. Lige nu er der kun 2 meter til den, så det kan vel ikke være det.
Avatar billede plazm Nybegynder
11. december 2004 - 21:24 #8
Nej, jeg tænkte på om Intel PROset eller lignede gik ind og nedsatte styrken af forbindelsen, når den var på batteri, men med kun 2meter har det intet at sige, nu ved jeg ikke hvilke konfigurationer du kan lave på din router, men prøv at kikke manualen igennem for mulige timeout funktioner på den.
Avatar billede bak Seniormester
11. december 2004 - 21:30 #9
jeg har samme problem på en IBM R51 centrino, 512 mb og samme topcom.
Så snart stikket er i er forbindelsen ok, ellers ikke.
Avatar billede plazm Nybegynder
11. december 2004 - 21:31 #10
så kunne det være at topcom routerens signal er uhyre svagt, da jeg bare får bedre forbindelse ved at sætte stikket i, på min asus.
Avatar billede j-bertel Nybegynder
11. december 2004 - 21:40 #11
Jeg prøver i morgen at kigge på eventuelt timeoutfunktioner. Måske kan signalet også sættes op?
Avatar billede plazm Nybegynder
11. december 2004 - 21:50 #12
det var værd at tjekke
Avatar billede j-bertel Nybegynder
12. december 2004 - 09:13 #13
Nej, jeg finder ikke oplysninger i manualen om mulighed for at sætte signal op og det ser på routerens "hjemmeside" ud til at timeout ikke er slået til. Men det er en dårlig manual der følger med! Jeg vil i starten af ugen ringe til supporten (den er bare heller ikke særlig brugbar). Men det kan være at de har nemmere ved at takle de her konkrete ting: Signal og timeout. Jeg vender tilbage i ugens løb med en melding.
Avatar billede bernpak Nybegynder
12. december 2004 - 09:22 #14
"tjaa, firmanavnet Medion kunne næsten være den hovedsagelige grund.
De producerer det væreste lort i verden."
Et svar der rykker...Vi sidder stadig i sandkassen?
Ok til spørgmålet.
Kan det være din firewall enten på router eller pc?
Glemte regler eller porte?
Avatar billede j-bertel Nybegynder
12. december 2004 - 13:03 #15
Jeg har firewall på min bærbare og der er vist også en firewall indbygget i routeren, men disse firewalls er jo også sat til når jeg kører på strøm fra stikkontakten. Og det anbefales jo også, af hensyn til sikkerheden at køre med dem. Nå, men jeg har alligevel lige prøvet at slå firewallen fra på den bærbare, men der er ingen forskel. Glemte regler eller porte: Jeg ved ikke hvad du mener med det?
Avatar billede firstbase Nybegynder
14. december 2004 - 15:09 #16
For mig lyder det hele til at være dit batteri, det vil sige at dit batteri bruger meget strøm til at holde nogen baggrunds tjenester igang og derfor ikke kan producere det output der skal til for at dit netkort kan trække på fuld styrke.

jeg vil mene der er 2 mulighder for en løsning enten få batteriet skiftet eller se om du kan få fat i windows 2000 til din bærebar eftersom den er mere strømbesparende
Avatar billede j-bertel Nybegynder
14. december 2004 - 19:11 #17
Firstbase, vil du så ikke mene at batteriet også skulle "gå ned" når jeg f. eks. er på trådløst på biblioteket? Der fungerer det jo glimrende!
Avatar billede larsjohansen Nybegynder
01. januar 2005 - 23:47 #18
Jeg har også problemmer med en nyindkøbt Znote 4200 samt topcom WBR611.
Det fungere kun optimalt når strøm stikket er i , ellers mister den forbindelsen hele tiden.
Avatar billede larsjohansen Nybegynder
02. januar 2005 - 00:07 #19
og her er en fyr som kun kan få sin IPaq til at køre med Topcom 611 når han sætter den i cradlen med eksteren strøm. !!http://forum.pocketfreak.dk/display_topic_threads.asp?ForumID=7&TopicID=1993&PagePosition=1

Er der nogen der har fundet en løsning ?
Avatar billede j-bertel Nybegynder
02. januar 2005 - 09:45 #20
Jeg vil lige tilføje at jeg har flere gange har kontaktet Topcom´s support i Belgien, men de har altså ikke nogen forslag til noget som helst som er problematisk. Kun en standardprocedure til opsætning. Så ingen hjælp at hente der. Dog skulle de undersøge batteri+wifi-problemet og jeg skulle modtage en mail, men det har jeg ikke modtaget. Og jeg er bange for at jeg heller ikke gør det. Jeg havde en fornemmelse af at det var en nem måde at få mig værfet væk på.